Annons:
Etikettvattenvärden
Läst 46 ggr
B
2/11/23, 7:16 PM

NO2 Test

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hei, så er jeg inne her igjen.
Er det noen som kjenner til NO2tester fra Noraq?
Denne jeg har viser skyhøy verdi og har vært det i flere dager i det ene akvariet mitt, har byttet vann nå i 3-4 dager men Ingen endring i testen. Fiskene er friske og kvikke, ser ut til og trivest.
Er denne testen til å stole på??

Annons:
Nephi
2/11/23, 7:26 PM
#1

Har aldrig använt det märket ☺️
Men har du testat vad det säger på vattnet direkt ur kranen?


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

B
2/11/23, 7:35 PM
#2

Har tatt test nå. Men når testen blir mørk rosa/rød så er jo nitrit på mellom 5 og 10? Fiskene har det jo bra og har hatt det i flere dager.

B
2/11/23, 7:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

#1: aner ikke jeg, gul/oransje farge

Draken
2/11/23, 7:54 PM
#4

Tror ikke den testen finnes i Sverige. Jeg har ikke sett eller hört noe om den i hvertfall.

Men det höres usannsynlig att fiskene skall väre friske og pigge med verdiene du har på Nitritt. Så jeg tror ikke riktig på att testen viser rett verdi.

Du har ikke nitritt i drikkevannet om det är det du viser på bildene i #3

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

  • Redigerat 2/11/23, 7:55 PM av Draken
B
2/11/23, 8:10 PM
#5

Jeg har kjøpt denne i Sverige, det er her jeg bor 😉 Men det er nettopp det at dem er så frisk og pigge og ser ut å trives og koser seg at jeg lurer på denne teste👀 får det ikke å stemme for alle fiskene burde være døde nå evt, men nei👍🏻 nå har det vært høyt etter testen i mange dager

B
2/11/23, 8:10 PM
#6

#4: ja bildene er av drikke vannet

Annons:
Draken
2/12/23, 10:53 AM
#7

#5: Ojda, unskyld 😊🙈. Trodde du bodde i Norge 😊😉

Jeg har ikke sett denne testen i våre butikker (Arken og Dogman) jeg bruker Seras dråpetester. Den er bra syns jeg.
Jeg har hört att også JBL sine tester skall väre bra, men de har jeg aldrig brukt selv.

Jeg får det heller ikke til og stemme. Nitritt er dödelig for fisker i veldig lave nivåer og dine, som jeg forstår det, viser ikke av forgiftningssymptomer i det hele tatt ?

#6: Du har ikke, hva jeg kan se, nitritt i drikkevannet i hvertfall

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

B
2/12/23, 11:57 AM
#8

#7: stämmer det, fiskens lever og har det väldig bra, så får bare satse på at testen er feil , så får jeg få kjøpt en annen test til uka.
PH og Gh og diverse er bra👍🏻 takk for svar☺️

Upp till toppen
Annons: