Ovanlig färg på kampfisk?
Hej!
Det är så att jag har pratat med en uppfödare för kampfiskar och har att välja mellan 2 unga hanar där ena är multi color och den andra är dots färgad i vit och blå. Hon nämner att den dots färgade är ovanligt i Sverige för pappan till den är dots färgad och är även transporterad från Thailand medan mamman är en jättefin multi color hona från hennes uppfödning. Hanen ser ut att bli som pappan och då är frågan om dots är ovanligt i Sverige eller inte.
Har inte hört eller sett Kamphannar med dots, så det är mycket möjligt att det är en ovanlig färg i Sverige.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Tänker för dom som inte vet så kan jag förklara att dom är vita på kroppen, förutom fenorna som är för denna då blåa och så är dom blå/svart prickig/fläckig på kroppen så det är tydligen något ovanligt
#2: Låter väldigt intressant. Har aldrig sett den färgen tidigare. Lägg gärna upp bilder om du köper den 🙂
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Aa då men det kanske blir en annan färg då den är fin men sen har hon en multi color hane också så jag vet inte vilken jag ska välja haha. Men köper jag dots färgade så visar jag gärna upp den :)
Så om 2 veckor är den redo att flytta så jag kommer då ha den hos mig då och ni kommer få bilder uppdaterat här
Här har vi tuffingen, köpt från en uppfödare i Örebro och hans pappa är importerad från Thailand som är dots färgad och mamman är från deras egna uppfödning som är riktigt färggrann. Han som jag har, fick inte helt den färgen som pappan så tror det blir mer av en marble men han är fortfarande jätte ung så färgen kommer mer, han förväntas att bli vit med fler fläckar och rätt färggranna fenor. Han är utan fenor ca 3cm. Jag var för ivrig för att vänta så uppfödaren lät mig hämta han tidigare än förväntad
#6: Jättefin 🙂
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Tack, uppdaterar mer med bilder när han blir äldre

#6: Redan tjusig! Spännande att se hans vuxna färg :)
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Han blir 4mån den 1 mars men uppfödaren har visat att färgen kan förändras helt och hållet då hon har visat sina exemplarer från när dom var unga till några månader äldre. Men just nu verkar han ha färggranna fenor med silver kropp och röd ansikte 😁

Tjusig 🤩
Så fin han är. 😊
'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland
Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar
"If only I could be a merman" / Billy 🧜♂️
Jättefina 🥰
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Tackar för alla komplimanger😁