Annons:
Läst 52 ggr
M
1/9/23, 6:57 PM

Camallanus?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej! Jag har precis skaffat två nya fiskar.
Efter 1 vecka började de få ”genomskinliga trådar” från rumpan. Nu har de efter någon dag blivit röda, de blir även lite längre. Ena fisken hade längre ”rödtråd” från rumpan innan, sedan försvann den. Den kom även tillbaka efter 1 dag, andra fisken har nu en som är lite längre. Fiskarna äter fortfarande som normalt, och äter med god aptit. Kan de vara för att de är nya eller om det kan vara camallanus? Eller normal avföring.
Här kommer en bild hur det ser ut. Tack i förhand!

Annons:
Nephi
1/9/23, 7:05 PM
#1

Det där tycker jag ser ut som normal avföring 😉'
Låt oss se vad dem andra säger


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

S
1/9/23, 7:13 PM
#2

Det där är normal avföring! Jag vet faktiskt inte varför den är lite röd ibland.

/sonjabonja😋

Draken
1/9/23, 7:29 PM
#3

Avföringen ser normal ut. Den kan bli genomskinlig och trådig om fiskarna är stressade, vilket de ofta blir vid flytt 🙂

C.Cotti ser man på att det sticker ut två röda tunna spröt ur analen, och fiskarna magrar av mycket fort.

Här har du en bra artuíkel om just C.cotti.

https://akvariefisk.ifokus.se/discussion/1475935/camallanus-cotti

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

- Akvariefisk.ifokus är en sajt där vi kan träffas, hjälpa varandra, ge tips och råd om fiskar,växter mm. Byta erfarenheter, både goda och dåliga, är aldrig fel.. Akvaristik är ett ganska brett ämne där det ingår allt från mygglarver till sjöhästar ; ) En del har/vill ha snälla fiskar som guppy eller platy medans andra lever för sin passion för pirayor eller ormhuvudsfisk. Ta chansen och kom in och titta, vem vet kanske blir just du fast!Välkomna // KerstinL, sajtvärd på Akvariefisk.ifokus
Upp till toppen
Annons: