Vad kan ha hänt?
Imorse när vi vaknade såg vi att alla våra fiskar utom en hade dött. Dessutom är det någon beläggning på ytan. Jag råkade somna på vår soffa och vaknade och gick och la mig ca 01:00, då levde fiskarna. Kl 6 när vi vaknade var de döda, så det har varit något som gått väldigt fort. Vad kan det vara, och hur ska jag göra med akvariet? Ska jag ta ur allt och byta ut till nytt grus tex?
Vad har gjorts med akvariumet de senaste dagarna? Några nya dekorationer? Vattenbyten?
Tvättat händerna innan vattenbyten? Sprayat typ airfresh eller hårspray i rummet?
Har du märkt något om fiskarna varit slöare än vanligt? Stått vid ytan mycket? Legat på botten?
Jag tänker spontant någon typ av förgiftning. Antingen nitrit spik eller främmande ämnen 😅
Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Ta med vattnet till en djuräffär och be dem testa det åt dig om du har möjlighet ☺️
Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

#1: det konstigaste är att jag inte gjort någon förändring, inget vattenbyte el dyl..och inte lagt märke till något speciellt med fiskarna. En sak som jag däremot har funderat över är att många fiskar har dött för oss sedan vi fick akvariet, men bara en åt gången lite då och då, men då har jag tänk att det kanske har varit fiskar som har varit från inte så bra uppfödning.

#2: ja det kanske inte är en så dum idé