Annons:
Läst 141 ggr
godishanna
2022-03-29 09:54

Kompisar till praktbarb?

Kan man ha Kardinalfisk med praktbarb eller blir de ihjälstressade/uppätna? Barberna ifråga är unga, de största kanske 5 cm. Vad finns det annars för fisk som kan funka med dem?

Annons:
Draken
2022-03-29 19:07
#1

Barberna överlag är ju väldigt aktiva fiskar. Många av arterna är dessutom grym på att ta fenorna på de andra fiskarna.

Men har du tillräckligt stort akvarium med gömställen, så är det inge fara att de stressar ihjäl de andra.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

godishanna
2022-03-30 09:01
#2

Man kanske törs testa då. Kanske bäst också att testa nu när de fortfarande är små. Har gott om växter att gömma sig i, planterade lite nytt igår för de där barberna och jag har visst lite olika åsikter om vilka växter som ska vara i akvariet 🤣. Jag kunde visst glömma min ”gräsmatta” och min vattenpest, nu åkte där ner lite hydrophilia några sorter och nån cryptocoryne. Om inte mollysarna käkar det så är de väl förhoppningsvis barbsäkra med 🤪

fluffis
2022-03-30 09:32
#3

#0:
En fråga som jag också har funderat på 😀

Det verkar som om man kan glömma snäckor och fiskar med lite längre fenor. Växter kan också vara i farozonen.

Det finns säkert jättemånga fiskar som kan passa, som är i samma storlek, men just nu kan jag bara komma på Siamesiska algätare. De är livliga. Mina simmar och har kul med mina melonbarber 😀

godishanna
2022-06-18 06:28
#4

Det blev Kardinalfisk och det funkar hur bra som helst 😃

Upp till toppen
Annons: