Annons:
Etikettakvarium-och-fiskar
Läst 110 ggr
fluffis
2022-03-28 07:19

Nya fiskar?

Jag är väldigt nöjd med mitt 325-litersakvarium egentligen, det känns som om fiskarna fyller upp akvariet bra, men man vill ändå alltid ha mer, eller hur? 😀

Till helgen är det auktion i Malmöföreningen och jag sitter och kollar i listan över föranmält gods. Det är både killifiskar, regnbågsfiskar och risfiskarjag sitter och dreglar över. Är ganska tveksam till om någon av dem passar ihop med mina livliga siamesiska algätare och melonbarber, men sen kom jag på idén att flytta över ögonfkäcksrasborerna till stora akvariet och göra om 84-litersakvariet så att det passar en ny fisk.

Hmm, vad tycker ni?

Annons:
Draken
2022-03-28 15:04
#1

Killie skall väl helst vara själva med andra artfränder. Men de andra kan man ju ha tillsammans. Känner inte till så mycket om risfiskarna, men regnbågarna kan man ha med det mesta 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2022-03-30 06:55
#2

Jag har nog gett upp det där med killifisk men det är svårt att inte bli hänförd när man kollar listan med föranmält gods till auktionen 😀 Kolla själv 😀
http://www.malmoakvarieforening.se/auktioner/auktionstillfallen/2022-04-03-auktion-akvarieloppis-malmo/forhandsanmalningar-till-auktion-och-loppis-2022-04-083.aspx

Det lutar åt att försöka få tag i Pseudomugil att ha i det stora akvariet. Funkar inte det så kan jag byta runt på fiskarna 😀

Malmö Akvarieförenings hemsida. Mötesplatsen för alla akvarientresserade. Välkomna!
Draken
2022-03-30 09:59
#3

Oj där fanns det mycket spännande och snyggt 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: