Annons:
Etikettakvarium-och-fiskar
Läst 159 ggr
MiAxelsson
2022-02-08 18:07

Min guppy hänger med bakdelen

Köpte 4 guppys idag, 1 hane och 3 honor. En av de 3 honorna hänger med bakdelen och simmar inte med stjärtfenan. Hon verkar däremot pigg.
Märkte det när jag kom hem från djuraffären när den fortfarande låg i påsen men tänkte att det var för att det inte var så högt vatten i påsen och att hon var nära bottnen.
Hon simmade inte så i akvariumet på djuraffären och kollade inte på fiskarna under bilresan så vet inte när hon började simma så.
Vad kan detta bero på? Är det farligt eller ska jag bara låta henne vara i akvariumet?

Annons:
MiAxelsson
2022-02-08 18:25
#1

Såg nu att hon simmar med stjärtfenan ibland men hennes bakdel tynger ner till botten.

Draken
2022-02-09 13:26
#2

Kan vara simblåsan som bråkar, eller att hon har någon missbildning. Tyvärr är dte ganska vanligt med butiksköpta Guppys, att de är väldigt dålig kvalitet pga att de är så sönderavlade.

Avvakta nån/några dagar och se hur hon beter sig.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MiAxelsson
2022-02-12 13:21
#3

#2: tack för svar. En hane och en hona har dött nu men inte den vita honan, antar att de var sjuka och som du säger har dig den vita någon missbildning men är förmodligen också sjuk. Inga mer guppys från djurbutiken!

Draken
2022-02-12 15:53
#4

Vill du ha tag på bra Guppy så försök få tag på en privat odlare.

Om jag har köpt från butik så har jag valt honor som redan är dräktiga, de lever inte så länge, men de hinner kanske släppa kullen innan de dör. Ynglen brukar oftast klara sig bättre.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: