Nu är det möbelkaos hemma hos mig
Vi håller på att göra om i vardagsrummet och bytar ut våra gamla lönnmöbler (inte lönnmördare som auto correct först tyckte 😀) mot modernare möbler som är mer samlade längs en vägg. Problemet kom när jag insåg att de nya möblerna inte är alls lika stabila som de gamla och förmodligen inte kan ha ens mitt 49-liters.
Kolla den gamla stadiga tv-bänken. Snacka om tjock toppskiva va? 😀 Och sen de nya möblerna där enda platsen är till vänster lite väl högt upp. Dessvärre är den faktiskt rätt så ranglig även om den ser stadig ut.
Lösningen ser ut att bli att sätta mitt 49-liters-akvarium på mitt jobbskrivbord där mitt 30-liters nyss stod. Jag tror att det ska klara det. Sen får vi se om vi kan få till en bättre lösning längre fram när vardagsrummet fallit på plats.
- Redigerat 2022-01-12, 21:10 av fluffis
Vi lade ut de gamla möblerna på blocket och jag trodde att intresset var svalt. Dock visade det sig att två personer hörde av sig redan efter någon timme och vill hämta redan denna vecka.
Då måste jag göra av mitt 180-litersakvarium, som står på den här skänken, någonstans och det är ju lite svårare.
Vi har funderat på allt från att köpa en stark bänk att ha akvariet tillfälligt på, till att ha det på golvet. Till slut har vi kommit fram till att flytta det till skänken i köket men då måste vi först flytta ett terrarium därifrån (vilket är mycket lättare än en akvariumflytt lyckligtvis).
180-litersakvariet lär vara tungt så det behöver tömmas på både vatten, inredning och sand, tror jag. Känns retligt när jag snart ska byta ut akvariet till ett lite större så snart jag har hittat något (med en snygg möbel).
Puh! 😀
- Redigerat 2022-01-12, 21:18 av fluffis
Vilket jobb! Hoppas ni får till allt så ni blir nöjda i slutändan 😊
Spännande. Hoppas det blir som ni vill så småningom 🙂
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Nu kör vi med covid-19 istället så renovering, försäljning och flytt får läggas på is. Det verkar som om vi fått den förhållandevis lätta varianten av covid så vi kanske orkar göra något litet nu i helgen.
Angående möbelkaoset så hoppas jag att potentiell köpare kan ta resten av möblerna utom skänken så länge. Då kan jag hinna köpa en ny akvariemöbel + akvarium så att fiskarna får flytta i lugn och ro. Och därefter kan skänken säljas. Önsketänkande kanske? 😀
Någon mer som också har varit med om flyttkaos/möbelkaos?
Här var det möbelkaos förra helgen när vi skulle byta ut soffan. Vi köpte en begagnad, divansoffa, och han som sålde den sa att den var 280 på längden. Det var den då inte, den var 310, så jag måste flytta stora akvariumet en dm åt sidan. Det blev jag inte så lycklig över 😏.
Tänkte göra det nu under helgen när jag ändå skall göra vattenbyten.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
- Redigerat 2022-01-15, 12:00 av Draknästets_Reptiler
#5:
Typiskt!
Idag har tre av fyra möbler blivit sålda och hämtade. Skänken får vara kvar någon vecka till till min glädje. Men nu är det ju prioritet på att få tag i ett nytt akvarium med möbel så att det gamla kan flyttas bort från skänken.
49-litersakvariet flyttades inte till skrivbordet utan till en hög byrå i sovrummet. Känns inte riktigt bra eftersom det är skithögt. Jag får använda pall bara jag ska stoppa i lite mat liksom. Hoppas vi kommer på en bra lösning sen när vardagsrummet är klart.
Vattennivån var så låg så alla växter har lagt sig ner. Ska bli spännande att se när de reser sig upp igen 😀 Jag kommer inte att lägga särskilt mycket tid på att göra vid det där akvariet eftersom det också ska göras om.
- Redigerat 2022-01-15, 16:16 av fluffis
#6 Min vanliga otur 🙄
#7 Snyggt 😍
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI