Annons:
Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 103 ggr
fluffis
11/15/21, 10:20 PM

Bråkig pump

Pumpen till mitt 180 l Juwel bråkar och har hållit på ett tag nu med att vara svår att få igång. Jag stänger av den varje dag under tiden jag matar, går och gör annat och startar den kanske en timme senare. Ibland startar den och ibland händer det nada. Då tar jag isär den och sätter ihop igen och för det mesta brukar den skutta igång.

I helgen när jag gjorde vattenbyte och rengjorde pumphuvudet (noggrant tycker jag) så ville den inte gå igång efter det och jag plockade isär och satte ihop den minst fem gånger innan den startade.

Någon som har liknande erfarenhet? Missar jag att rengöra någonstans? Har funderat helt sonika på att köpa ny pump. Frågan är om jag ska ha en snäppet starkare pump i så fall. Har för mig att det var 5ara som pratade om att hon ville ha starkare pump. Hur har det blivit i så fall?

Annons:
Draken
11/16/21, 11:10 AM
#1

Är det Juwels inbyggda pump i karet ? Jag har det i mitt Trigon 350, och den gör likadant. Det verkar vara genomgående för just Juwels inbyggda filer.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
11/16/21, 3:17 PM
#2

#1:
Ja. Usch vad tråkigt.

Draken
11/16/21, 4:08 PM
#3

Ja det är jättetråkigt, för det är i grund och botten en bra pump med bra filtrering.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: