Annons:
Läst 202 ggr
A
2021-07-23 18:04

Vilken fisk ska man välja

Hej allihopa så jag vill köpa akvarium men har inga idéer på fiskar förutom guppies. Så skriv gärna några fiskar som är lätta att ta hand om. Och jag uppskattar också om nån skriver nån rolig / bra för akvariumet fiskar. Och ni undrar säkert vilken storlek jag ska det vet jag inte riktigt då jag gärna skulle villa ha ett ganska stort men inte jättedyrt. Om ni har frågar så fråga på. // mvh Aaron

Annons:
Nephi
2021-07-23 18:09
#1

Nu beror det ju lite på vilken storlek, men över 100L så är ett gäng kampfiskhonor rätt roligt. Dem finns i dem flesta färger och utföranden du kan hitta på hanarna men med kortare fenor :)


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Draken
2021-07-23 18:47
#2

Ju större ju lättare att sköta om :)

Det finns massor av olika sorter du kan ha om du har ett kar på över 100 liter :)

Kolla runt och fundera på vad du vill ha för fiskar och välj akvarium därefter 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

A
2021-07-23 18:50
#3

#1: a men jag tänkte också ha fiskar som liksom rengör akvariumet kan man ha båda?

Draken
2021-07-23 19:04
#4

Ja du kan ha dem tillsammans. Du kan även ha snäckor eller räkor med fiskarna om du gillar dem bättre 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

A
2021-07-23 19:34
#5

#4: aha okej tack för informationen om du kommer på nått skriv gärna till mig men tack så mycket

A
2021-07-23 19:48
#6

#2: ja men om jag skulle ha lite fler fiskar arter har du några ”rekommendationer ”

Annons:
Choffa
2021-07-24 00:44
#7

Spana i djuraffärer och se om du hittar något intressant, sen läser du på om vad arten har för behov.
Alla gillar så olika så det är svårt att rekommendera något. Det vi rekommenderar kanske inte alls faller dig i smaken 😊


Medarbetare på Akvariefisk.

Kolla in Fiskmarknaden om du ska köpa eller sälja akvariefisk.

Draken
2021-07-24 11:22
#8

#6: Det är svårt att rekommendera vilka fiskar andra skall ha. Vi har alla olika smak 🙂De fiskar jag vill ha och som jag tycker är snygga, de kanske du tycker är jättefula och tråkiga 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Dagnykatt
2021-07-24 15:56
#9

Du kan titta på olika färgers Platy, Molly, guppies. Ancistrus är en lättskött städfisk, men köp inte en hane och en hona (jag hade runt 500 bebisar och de blir ju ca 20 cm långa)!😅
Gå till en djuraffär och fråga personalen vilka som är bra nybörjarfiskar. De kan visa åt dig och så kan du se vilka du gillar. Fråga också vilka fisksorter som passar tillsammans,. Då jag började med akvarium fick jag fel information av "min fiskgubbe", så jag hade fiskar som bet varandra och liknande. Fråga också hur många fiskar av samma sort du ska ha. Vissa ska du bara ha 1-2 individer av medan andra är stimfiskar, så behöver du en hel grupp för att de ska må bra och inte bli stressade.

Draken
2021-07-24 18:23
#10

Var lite försiktig med att lyssna på butikspersonalen. Många vill, tyvärr, bara sälja och då blir det lätt fel.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

A
2021-07-24 19:56
#11

#9: a tack men hur många är ett stim kanske en konstig fråga men aja

Nephi
2021-07-24 20:01
#12

#11: ett stim är minst 6 individer, men dem är helst 10 eller fler


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Nephi
2021-07-25 11:58
#13

Du får väldigt gärna dubbelkolla med oss när du hittat några fiskar du gillar, vi hjälper dig gärna med om dem går ihop, hur många du bör ha och om dem passar i den storlek på akvarium du vill ha :)


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Annons:
Draken
2021-07-26 11:24
#14

Ett stim består av minimum 6 individer.

Många blandar ihop ett stim och en grupp. En grupp är 3-4 individer med 1 hane och ett par tre honor.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: