Annons:
Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 147 ggr
N
2/18/21, 4:20 PM

Vad för termometer?

Hej! Har ni nått tips på någon bra och pålitlig termometer? Min doppvärmare står på 25 grader medans termometern visar 30 grader. Så jag vet inte om det är fel på termometern eller doppvärmaren. Däremot så kostade termometern bara 40-50kr, tar gärna emot tips då jag vill kunna lita på min utrustning så liven i karet mår bra. Jag har glas ovanpå akvariet som lock, det kom med akvariet, tror ni detta kan påverka att det blir varmare? Tänker att värmen kanske ”stängs” in lite mer. Jag kanske ska testa att sänka tempen & se? Eller köpa ny termometer för säkerhetsskull😅

  • Redigerat 2/18/21, 5:05 PM av NicoleL13
Annons:
Nephi
2/18/21, 5:12 PM
#1

Jag har Fluvals nano termometrar :)
Tycker dem fungerar bra och är små och diskreta


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

N
2/18/21, 5:16 PM
#2

#1: Då ska jag kolla var jag kan hitta en sån. Känns säkrare att ha 2-3 termometrar så jag kan fastställa att tempen är rätt😆

N
2/19/21, 4:19 PM
#3

#1: Hur läser du av termometern? Dum fråga kanske men är van vid termometrar där man ser varje grad & inte 0-5😅

N
2/19/21, 4:26 PM
#4

Fel av mig, vet hur jag läser av. Kollade inte tillräckligt noga😂

Draken
2/20/21, 10:41 AM
#5

#0: Det kan vara värmaren som har ballat ut. Jag hade min värmare ställd på 26 grader, det var 32 i akvariumet. Stäng av värmaren och kolla igen imorron.

Det blir värmare i akvariumet om man har ett lock som isolerar, det är också en fördel med lock att vattnet inte dunstar lika snabbt.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: