Annons:
Etiketterberättelser-bilder-bildtrådarot-offtopic-och-lekarövrigt
Läst 550 ggr
Draken
1/9/21, 7:16 PM

GNÄLLTRÅD !!! 🤪🤣

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är med i ett hundforum som inte har någon knytning till iFokus överhuvudtaget. I det forumet har vi något som kallas gnälltråden.

I den tråden kan man gnälla och spy eder och galla hur mycket man vill, bara man följer de Skrivregler som gäller. Och att man inte gnäller på eller pekar ut andra medlemmar öppet i tråden.

Jag startar denna tråd nu, för att se hur intresset faller. Finns det inget intresse, då är det så. Då kommer tråden falla i glömska eller tas bort 😉

Så varsågod, här får ni vara så mycket gnällkärringar och gnällgubbar ni vill ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

  • Redigerat 1/9/21, 7:17 PM av Draken
Annons:
[Jimmy.L]
1/9/21, 8:32 PM
#1

Vill gnälla på vädret 😈

Draken
1/9/21, 11:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

Ja du måste ju så klart göra det. Det kommer inte tillräckligt med snö neråt din hemvist, så du kan inte skicka flera meter till mig 😈

Vi har mer än tillräckligt nu tack …🥴

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
1/13/21, 8:56 AM
#3

Den här veckan är en total oturs vecka 🤦🏼‍♀️
Igår fick jag en jobbbil där värmesystemet gett upp (och det var -7°) och växellådan börjat ge upp, sen fack jag en där låset inte ville samarbeta, och den sista hade trasiga vindrutetorkare…

Och just nu sitter jag fast 40 min in i morgonturen och den ”nya fungerande” bilen jag fick som ersättare för fösta bilen igår vägrar lägga i en växel så väntar på att en av mina gruppledare ska plocka upp mig och bilen ska bli bärgad 🤬


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Nephi
1/13/21, 8:58 AM
#4

Dessutom så har motorvärmarsladden fryst fast i min privata bil så får dra ut den ur stolpen och lägga i motorhuven varje morgon denna vecka 🙃


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

5ara
1/13/21, 9:22 AM
#5

#3 Nooo! Vad segt! Hoppas verkligen att du får en vettig bil nu istället ♥️

#4 Haha! Bra att du hittat en lösning på problemet i alla fall 😉

Sugar Mist
1/13/21, 9:28 PM
#6

Gnäller på mig själv för att jag litar på andra butiksanställda… Köpte ett gäng mollyhanar i en annan butik än min egna för att rensa lite trådalger i mitt stora akvarium och det lilla jag pratade med honom kändes han vettig.
Fick jag 5 hanar? nej. Dubbelkollade jag? nej. Fick blandat, blir så trött, så lillebror ska få åka tillbaka med den stackars ensamma honan som temporärt få bo i mitt lilla under natten.

-

Annons:
Silvestris
1/13/21, 10:53 PM
#7

Fick en lastbil i arslet igår så bilen måste lämnas in i närmare 2 veckor! Nog för att försäkringen täcker hyrbil och lastbilschaffisen var vållande, men det blir sånt onödigt jäkla extrajobb.

molam
1/14/21, 4:42 AM
#8

Denna veckan har jag haft fullt upp med att ta hand om min stackars igelkottes tass, hon fick skrapsår undertassen och blödde som en gris, igelkotten är ännu inte tam, så hade mina funderingar hur fasiken jag skulle kunna ta hand om tassen och se hur illa det var, hon går nämligen genast in i taggbollsform när jag ska hantera henne, men hon var jätteduktig och lär mig undersöka tassen så fint så jag kunde se att det bara var ett litet skrapsår, så hon fick tillfälligt flytta in i vovvens atlas 40 (flygbur i plast) för att kunna tendera bättre till hennes tass och för att det skulle vara rent, då hon fick tidningspapper där inne, samt ingen möjlighet till att springa runt en massa medans tassen läkte.
Men så nästa dag upptäckte jag att hon även hade fått ett skrapsår på nosen, och innan jag insåg att det var mitt fel för att jag var lite dum i huvudet så var det ett himla funderande vad fan som kan ha orsakat det. hursom så fick hon ännu lite tid i den mindre temporära buren för att hon skulle läka bra osv, så nu senare idag eller imorgon ska vi se om hon äntligen får flytta tillbaka till stora buren x.x

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
1/14/21, 12:49 PM
#9

#3 #4 Ouch vilken otursdag. Bilar kan man få spatt på ibland.

#6 Man ska inte lita på butiekrna, men jag har gjort samma fewl, fast med Platy. Jag har jättesvårt att se könsskillnad på dem.

#7 Spelar ingen roll att man får hyrbil och att man inte var vållande, det är så himla onödigt ändå.

#8 Men liten då 💖Hoppas att hon blir bra.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

  • Redigerat 1/14/21, 12:49 PM av Draken
Draken
1/19/21, 11:07 PM
#10

Vi har försatts i karantän igen 🤬 En av sönerna som klarade sig när resten av familjen var sjuk, testade positivt i Fredags. Han jobbar extra på ett litet privatägd äldreboende, och det var en jäkla tur att alla på "hans våning" blev testade efter att en av de boende testades positiv.

Sonen har inga symptom överhuvudtaget. Hur många hade inte han kunnat smitta om vi inte hade fått reda på det.

Jäkla skitsjukdom 😫

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
1/21/21, 6:44 AM
#11

#10
Åhnej! Får inte du jobba nu? Hur länge är ni i karantän?

Draken
1/21/21, 10:59 AM
#12

#11: Jo, jag testade positivt för antikroppar i Fredags, så jag får gå och jobba. Bad chefen kolla med smittskyddet utifall att.
Det är helt säkert för mig att jobba nu, eftersom antikroppstestet dessutom är ganska färskt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
1/21/21, 12:28 PM
#13

#12 Vad bra!

Annons:
Nephi
2/4/21, 9:31 PM
#14

Måste bara få gnälla av mig lite…
Var över ikväll och skulle mata katterna hos mormor..
Ena endlers honan full av vita prick, en död Cory. Övriga börjar få prick dem med 🤦🏼‍♀️
Om hon bara sagt nått så hade jag kunnat köpt hem medicin och börjat för länge sen. Men nope, självklart är det två dagar innan dem åker iväg en hel vecka på skidsemester så jag får ta hand om det själv 😓
Då vet jag ju vad jag gör imorgon på min extra lediga dag i alla fall 🤷🏼‍♀️


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

5ara
2/5/21, 8:49 AM
#15

#14 Åh, vad tråkigt 😔 Så snällt av dig att hjälpa till ändå!

Draken
2/5/21, 1:30 PM
#16

#14: Nej vad tråkigt. Hoppas du får ordning på det hela, tycker du är jättesnäll som fixar och donar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
2/16/21, 7:19 PM
#17

Var lagom av med vita prick till helgen för att idag åka hem till föräldrarna och hitta cyano och död fisk 😩
Fy vad bra det gåååår 🥲


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

molam
2/18/21, 3:40 PM
#18

Här för att gnälla lite! och börja med att säga, jag önskar att Cyklister kunde respektera hundar, och övriga djur lite mer x.x

Idag på morgon promenaden när vi hade plockat upp dobby så passade vi på att gå ut en sväng samtidigt, dels för Xerox morgonrastning och för att rasta av dobby innan vi går in, Allt går fint vi promenerar, hundarna sniffar runt osv, sen så bajsar xerox, självklart, det gör han varje morgon liksom, kollar mig runt innan jag plockar upp det för att försäkra mig att ingen kommer då det inte är så lätt att plocka upp avföringen i ett kort koppel med en hund som alltid ska gosa i snön efter att han har bajsat, ingen kommer, så jag börjar plocka upp efter hunden, sen från ingenstans kommer en cyklist, xerox har blivit påcyklad ett par gånger när han var liten samt nästan påcyklad några gånger så har tycker inte om cyklar och gör därför ett "skrämsel anfall" liksom säger, kom inte närmre,
Så min Reaktion blev "jävlar! en cykel!", jag upptäckte cykeln när den var 5 meter ifrån mig, och iom att xerox har ett tre meters lång koppel, så fick jag lite panik för att xerox inte kulle "göra utfall" emot cykeln och skada cyklisten eller sig själv.
Cyklisten stannade till och tyckte att jag måste ha mer koll på min hund.
Självklart säger jag, men i vanliga fall brukar jag se cyklister innan dom är precis bredvid oss, och som tur är hände inget. Efter det frågade jag han om han inte eventuellt kunde vara lite försiktigare runt djur och hundar, då det är otroligt många djur som är livrädd för cyklar osv

Allt detta sa jag självklart i väldigt lugn ton för att det var inte att jag ville tvinga han utan jag ville bara få han att eventuellt vara lite försiktigare, plinga, cykla saktare eller eventuellt tom leda cykeln förbi hundar/hästar/andra djur.
Varpå denna mannen blev allt mer hotfull och arg och tyckte att jag bussade hunden på han och kastade bajs mot han då Jag tappade påsen i chocken och i ett försök att få in hunden, så då skulle fan inte jag ha en hund eftersom jag inte kan hantera den och han skulle minsann anmäla mig till Polisen och anmäla hunden till LS osv x.x

Känner att detta var en fantastisk start på dagen x.x

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

  • Redigerat 2/18/21, 3:43 PM av molam
Maleficum
2/18/21, 8:59 PM
#19

#18: Har varit med om två cyklister som cyklade mellan mig (som stod med två hundar i koppel och min kompis två barn vid sidan av en bred gångväg) och min kompis som stod med barnvagn typ 1-1,5m ifrån mig (vi stod och prata medan barn och hundar undersökte buskarna) med gott om utrymme på vägen bakom sig men istället för att cykla runt min kompis så var de tydligen tvungna att gena mellan oss för att snabbare komma åt det håll de skulle.

Jag märkte inte av dem först utan blev jätterädd när första cyklisten kom (i full fart) varpå Gletta (labben vi hade) kastar sig mot den andra cyklisten (hon brydde sig annars aldrig om cyklister men måste ha märkt att jag blev rädd) som är nära att trilla i backen, han sa inte ett ljud innan han cykla iväg igen men förhoppningsvis kanske den cyklisten lärde sig något och tänker till nästa gång han cyklar förbi personer med djur. Jag tänker på vad som kunnat hända om barnen helt plötsligt fått för sig att springa till mamma i det läget och en av cyklisterna cyklat in i dem.

Dessa var typiska "sport"cyklister som verkar tro att de går superlångsamt om en klocka sitter och ger tyngd på cykeln. Har haft problem med såna tidigare som svischar förbi i full fart utan förvarning när man varit ute och gått både med och utan hund.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2/20/21, 11:07 AM
#20

#17 Nej …😔

#18 Cyklister är farliga. Ta inte åt dig av vad han sa. Det är väl klart som fanken att Xerox vill skydda dig i ett sådant läget. Det är bara naturligt.

#19 Yngsta sonen blev påkörd av en elcyklist på väg hem från skolan i September ifjol. Personen, en vuxen männsiska, lämnade sonen på backen och cyklade vidare. Tur att sonen hade telefonen med sig och kunde ringa hem, han hade brutit fotleden.

Skulle åka ut och handla här om dagen. Vi körde timmervägen, och rätt vad det var så vinglade en cyklist ut i vägen. Tur att vi såg att han var där, så vi sänkte farten ordentligt när vi skulle förbi,annars hade vi kört in i honom. Det var halt och vi har en ganska stor och tung bil

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

  • Redigerat 2/20/21, 11:08 AM av Draken
Annons:
Maleficum
3/8/21, 7:06 PM
#21

Måste gnälla lite över äcklig ohyra!

Upptäckte idag att jag fått in ohyra igen, troligen både ängrar och pälsmalar! Såg det först på min "mantel" som hängde i garderoben (sydd av ull med pälskrage från en gammal persianpäls mamma hade som ung). Börja då kolla mina påsar med angoraull och mina tovade angoraulls grejer och andra gamla pälsgrejer (från min mormor) och hitta små kryp i vissa av sakerna så nu har allt i pälsväg åkt ut på altan så länge och jag har dammsugit som en galning i garderoben.

Även mitt benskåp (med diverse kuriosa) har blivit angripet (igen) så nu har jag börjat packa ihop min bensamling för att låta stå i boden ett tag. Funderar på att bara spara fåtalet större delar (främst kranium) inne för att göra det lättare att städa vid eventuellt framtida angrepp (för det är jobbigt att städa igenom när jag har hela skåpet fullt som behöver flyttas på). Eller om det får ta helt paus och även de större delarna får åka ut i boden ett tag.

Hatar verkligen att få in alla dessa småkryp!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
3/9/21, 11:21 AM
#22

Eländes små¨kryp. Hopas du blir av med dem fort.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
3/9/21, 11:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#22: Hoppas det med! Just nu saknar jag att vintern är slut! Så mycket enklare när man bara kan dumpa ut allt i kylan och låta det vara där. Nu måste jag försöka göra plats i frysen och se hur mycket jag kan få in där (har bara en liten frys).

Står att man kan bli av med dem om man tvättar eller torktumlar saker i 60 grader eller fryser det i minst -18 grader i en vecka. Men vet inte om jag vågar torktumla min mantel (sydd av ull med pälskant) och vågar verkligen inte tvätta den! Så hoppas jag kan lyckas knö in den i frysen (men tveksamt då den är stor).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
3/9/21, 11:35 AM
#24

Vilken läcker 😀 Förstår att du inte vågar tvätta den i maskin eller tumla den. Hoppas att du får in den i frysen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
3/9/21, 12:16 PM
#25

#24: Tack :D

Nu har jag lyckats få in all ull och sånt i frysen (men fick inte plats med mina matlådor så jag vet vad jag kommer äta de närmsta dagarna :P).

Manteln får hänga ute på altan under veckan ullen ligger i frysen. Har försökt skaka den ordentligt och plockat bort alla larvkapslar jag kunna hitta. Har haft en fundering på att sprätta loss den nedre skinnkanten (för den släpar ofta i backen och blir skitig ändå) för att minska på gömställen för malarna. Hade det inte varit för att det var extremt svårt och jobbigt att sy på den hade jag sprättat loss den runt hela och fixat dit den igen efter att jag fått bort alla småkryp.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

5ara
3/9/21, 12:43 PM
#26

Hu! Vilken pärs! Hoppas att du blir av med ohyran ♥️

Draken
5/22/21, 11:33 AM
#27

Fluffis skriver:

Det började med badrumsrenovering och det är jobbigt nog när man endast har ett badrum/toalett och dessutom småbarn. Vi fick bada i en vikbar badbalja och allt var blött och trångt. Det hade bara gått en vecka så blev det påsk och fint väder. Vi tog fram studsmattan i trädgården och det dröjde inte ens en halvtimme innan vi hade minstingen på sjukhus med ett brutet ben.

Det blev helbensgips i fem veckor för fyraåringen. Efter en vecka lyckades vi få tag i en rullstol som vi försökte köra runt med bland alla grejer som låg överallt medan renovering pågick. Renoveringen skulle ta tre veckor, kanske några dagar till. När badrummet var färdigt var vi inne på den femte veckan och jag hade redan flippat ut på badbaljan och det trånga utrymmet flera gånger.

Badrummet blev klart och gipset på benet fick åka av. Underbart!

En vecka gick och den stora pojken, fem och ett halvt år, skulle ta sig ur studsmattan, trappan lossnade och han föll. Han bröt armen på två ställen och fick opereras.

Nu har vi en fyraåring som fortfarande haltar lite och den store har gips om armen. Jag hoppas att det ska bli bättre framöver.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

  • Redigerat 5/22/21, 11:35 AM av Draken
Annons:
Draken
5/22/21, 11:34 AM
#28

Visst är det väl otroligt att allt skall hända på en gång. Här är det näst yngsta dottern och mellanpojken som ALLTID råkar illa ut. Jag har klippkort på akuten med dom två.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
5/22/21, 3:45 PM
#29

#28:
Usch då.

Maleficum
5/23/21, 12:01 PM
#30

Trodde jag lyckats bli av med den äckliga planarian när jag gjorde om alla akvarium för några månader sen men så igår kväll så såg jag massor kräla runt på rutan på lilla akvariet!

Blir så trött på dem där äckliga små krypen!

Så nu blir det väl helt omstart på det akvariet igen :( Kommer de tillbaka igen efter det då blir det medicinering som gäller (men vill helst undvika det med tanke på alla snäckor och räkor).

Har en fundering på att passa på att göra det helt till ett snäckkar (om allt ändå måste fiskas ut) och då införskaffa krossat snäckskal att ha på botten (istället för grus) i hop om att de ska kunna behålla sina fina skal även när de blir äldre (har annars problem med att när snäckorna är stora börjar skalet vittra på dem :/)

Hade det inte varit för elefantsnäckorna hade jag nog helt stängt ner akvariet och låtit det vara tomt över sommaren…

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
5/23/21, 12:07 PM
#31

Nej vad tråkigt :( Hoppas du får till det denna gång.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
5/23/21, 12:11 PM
#32

#30: Är det inte så att planarian kan överleva under skal på både räkor och snäckor? Har för mig att det är så på snäckor i alla fall 😔 Så kan vara svårt att bli av med det i så fall

Hoppas verkligen det löser sig för dig!


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Maleficum
5/23/21, 12:11 PM
#33

#31: Peppar, peppar har jag ännu inte sett några odågor i de stora akvarierna iaf (så mycket lättare att starta om det lilla :P). Så hoppas det inte gömmer sig några i dem!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
5/23/21, 12:28 PM
#34

#32: Har för mig jag läst det också :(

Skulle kunna lägga elefantsnäckorna i ett kar och höja tempen så mycket de tål (de tål ju rätt varmt) eftersom planarian inte tål allt för höga temperaturer ("It should be noted that the planarians incubated in temperatures above 28 °C died gradually during the 18 days of incubation.") så kanske man kan döda eventuella fripassagerare den vägen.

Vet dock inte hur bra det skulle funka med neritina snäckorna och posthornen för dem blir nog inte lika glada över den höga temperaturen :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Studies of tissue regeneration and host-pathogen interactions using the model planarian Schmidtea mediterranea have been performed at an experimental temperature of 19 °C. S. mediterranea planarians exposed to 19 °C–32 °C ...
Annons:
Draken
5/23/21, 12:56 PM
#35

#34: Det vore nog kanske en bra ide. D¨å blir du jag av med planarian på ett snabbt och smidigt sätt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
5/23/21, 1:09 PM
#36

#34: Försökte läsa lite och tydligen kan man få majoritet av planaria att frivilligt lämna skalet om man behandlar snäckorna som om man skulle skicka dem. Några dagar på blöta bomulls rondeller i en snusdosa eller liknande för att sen ta ur dem och sänka ned snäckorna helt i vatten. Majoriteten av planaria ska lämna då, har man massor så kan det behövas upprepas några gånger om jag läst rätt 🤔

Jag skulle flyttat räkorna till en egen burk utan inredning och medicinera dem 😅


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Draken
5/23/21, 1:12 PM
#37

#36: Tack för tipset. Har inga snäckor själv just nu (förutom äpplena), men det kan vara bra att veta i framtiden om man skulle få dom problemen. Har haft planaria en gång tidigare i ett snäckkar och det var ett h*vete att bli av med dem.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

  • Redigerat 5/23/21, 3:32 PM av Draken
Maleficum
5/23/21, 1:48 PM
#38

#36: Aldrig skickat snäckor men det kanske kan vara en bra ide att testa (antar man behöver en någorlunda tät burk som håller fukten?).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
5/23/21, 3:33 PM
#39

#38: Jo en snusdosa eller annan lämplig burk som är tätslutande :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
5/23/21, 4:43 PM
#40

#39: Snusdosor är det ont om här hemma :P Men har nog en hel del andra burkar och grejer som kan tänkas funka för samma syfte!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
5/23/21, 4:59 PM
#41

Huvudsaken är att det är en tätslutande burk ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Maleficum
5/23/21, 8:27 PM
#42

Fiska ut fiskarna och crystalräkorna (upptäckte dock att några små bebisar är kvar i akvariet så hoppas dem ska klara sig) och höjde sen tempen i akvariet så det är 30-31 grader i det nu. Hitta även en Körsbärsräka som råkat hamna där men dem ska ju klara lite varmare vatten så den får gå kvar ett tag innan jag vågar flytta den till körsbärsakvariet. Elefanterna verkar superglada över värmen och blev aktiva och kasta sig över broccolibiten de fick! Neritinasnäckorna verkade däremot inte lika glada (börja klättra uppåt över vattenytan) så dem ligger nu i en tättslutande burk med fuktad bomullsrondel och hoppas dem ska klara sig där (hur många dagar kan de klara sig i burken?)

Ska fortsätta hålla noga koll nu under kvällen och se om någon annan av de kvarvarande invånarna verkar obekväma med ökade värmen. Annars hoppas jag de som är där i ska klara sig bra nu några dagar och att planarierna dör (inte för jag vet hur jag ska se om de dött eller inte med tanke på hur bra de kan gömma sig :P).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Nephi
5/23/21, 9:09 PM
#43

2 dagar brukar man väl kunna räkna med att posten tar 🤷🏼‍♀️
Så skulle kört 2 dagar i burk, 1 dag i skål med vatten och upprepa är min tanke?
Se bara till att byta rondeller och vatten mellan rundorna så inte planarian överlever på så vid 😁


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

  • Redigerat 5/23/21, 9:10 PM av Nephi
Maleficum
5/23/21, 9:50 PM
#44

#43: Då testar jag det :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: