Annons:
Läst 206 ggr
Snowtigher
2021-01-07, 20:14

sprickor eller repor?

Jag har köpt ett beg akvarium men upptäcker att det tyvärr har en del repor. Sen började jag fundera- hur vet jag att det inte är sprickor. Och om det är sprickor kan de ändå inte läcka?
Jag har fyllt det med vatten och det har stått nu i snart två dygn utan tecken på läckage?
En annan fråga. Tidigare ägaren skickade med en skumgummimadrass som han hade haft under karet . Behövs det för detta lilla kar?
Och en tredje fråga, lägger jag sand rakt på glaset på botten eller finns det någon matta att ha underst för att minimera repor eller behövs inte det?

Annons:
Nephi
2021-01-07, 20:26

Om du behöver skumgummi mattan eller inte beror på vilken typ av akvarium det är och vart det ska stå :)

Lägg upp en bild så är det lättare att hjälpa.

Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Snowtigher
2021-01-07, 21:00

Det är ett 60 liters kar med välvd framruta.

Snowtigher
2021-01-07, 21:01

Varför har platsen där det ska stå betydelse för skumgummimattta eller inte? Det ska stå inne i sonens rum.

Nephi
2021-01-07, 22:00

Det som det beror på år om det är ett ram akvarium eller inte, ett helglas är måste att ha skumgummi under.

Sen beror det även på om det finns små ojämnheter i banken det ska stå på

Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Snowtigher
2021-01-07, 22:07

Ok.. det är ett helglasakvarium. På 50 liter. Det är lite ojämnheter på bänken och golvet som bänken står på kan nog luta lite också :/
Jag lät det stå 2 dygn utan matta fullt med vatten- kan det tagit skada? (När jag skulle se ev läckage)

Snowtigher
2021-01-07, 22:08

#5: men det har en liten ram längst ner typ som helglaset sitter i. Ramkant om du förstår….

Annons:
Upp till toppen
Annons: