Annons:
Läst 166 ggr
M
2020-12-23 23:35

Begagnat akvarium

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hur är det här ens möjligt och hur tar jag bort det?

Annons:
Nephi
2020-12-24 03:10
#1

Måste tyvärr säga att jag inte är säker på vad problemet är och vad du frågar efter 😕


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

M
2020-12-24 06:26
#2

#1: ja, ursäkta, nu försöker jag förklara. Köpte ett begagnat akvarium som var skitigt. Har tvättat det igår och upptäckte då att det är massa skit i ramen alltså under glaset. Undrar hur det kunde hamnat där och hur jag kan ta bort skiten? Kan ingenting om akvarium och köpte det till mitt hamster 🙂

Nephi
2020-12-24 08:39
#3

Har du kollat om de är så att du kan lyfta på silikonet? Kan vara så att det börjat släppa och att alger och smuts tagit sig in under


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

M
2020-12-24 13:18
#4

#3: hur städar jag bort det lättast då? Ifall silikonet har släppt. Ska kolla på silikonet när jag är hemma sedan.

Nephi
2020-12-24 13:28
#5

Tyvärr ingen aning då jag bara har hört om andra som haft det problemet 😊

Förhoppningsvis kikar någon med erfarenhet av släppande silikon in lite senare 😉
Eller ja med tanke på jul så kanske det inte är någon inne förrns imorgon


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

5ara
2020-12-25 10:22
#6

Jag tycker precis som Nephi att det ser ut som att silikonet har blivit dåligt och det har blivit alger och skit mellan det och glaset. Om jag får hem ett akvarium som ser ut så tar jag helt enkelt bort all gammal silikon och lägger dit ny.

Om du inte ska ha vatten i det så gör det väl inte så mycket tänker jag 🙂

  • Redigerat 2020-12-25 10:23 av 5ara
Annons:
M
2020-12-25 11:05
#7

#6: jag är mest rädd att hamstern kommer gnaga bort silikonet och får i sig av skiten ☹ Eller att det kommer att börja mögla där.
Men om jag tar det översta lagret av silikonet tror ni att jag kan spola ut skiten ur ramen på något sätt? Sitter glaset fast i ramen? Så det går inte att ta bort en bit av ramen och tvätta?

Nephi
2020-12-25 11:13
#8

Jag tänker att man borde kunna sätta kvarts lister i obehandlat trä över silikonet från botten till toppen och på så vi hindra att hamstern kommer år den, listerna i botten kommer ju inte nås och de översta kommer inte nås :)


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Draken
2020-12-26 18:46
#9

Ser ut, som sklrivet tidigare, att silikonet har spruckit så att alger och annan skit har tagit sig under och imellan.

Vad jag skulle ha gjort, jag skulle ha skrapat bort det översta lagret med silikon och gjort rent under. Eftersom det inte skall vara något vatten i akvariumet, så borde det inte vara något problem. Tror inte du behöver lägga ny silikon.

Jag gjorde så till dotterns gerbiler

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: