Annons:
Etikettakvarium-och-fiskar
Läst 259 ggr
farido13
11/27/20, 7:35 PM

Byrå för akvarium

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag har haft tankar med att ha ett större kar runt Max 180L och jag har ett 105L kar på min byrå och under akvariet mellan det och byrån har jag ett tjockt träskiva då akvariet skulle sticka ut ur byrån annars och det har hållit bra så min fråga är att jag vill ha ett större kar och jag har sett ett med måtten 606050 och det verkar passa perfekt med skivan utan att behöva sticka ut men däremot tänker jag för min byrå om det håller? Här är en bild på den så får ni avgöra vad ni tror för annars om ni vet en byrå som skulle kunna hålla ett kar på 180L så skulle de va perfekt för jag behöver en byrå för mina andra privata grejer under också så akvariemöbel blir det inte

Annons:
Lillyrod
11/27/20, 7:48 PM
#1

Ett akvarium på 180 liter väger ju betydligt mer. Med inredning och vatten så hamnar det betydligt över 200 kg. Det finns olika sätt att testa om underlaget håller för vikten du tänkt.

Sök på nätet på möbeln du har. Vad säger det om hållbarhet?
Samla ihop lite folk som väger på ett ungefär, gärna mer, som du beräknar att karet kommer att väga och sätt er på möbeln. Hoppa lite. Låter det som att det håller?

Sätt aldrig ett kar på en möbel som du hoppas ska hålla utan se till att vara säker.

farido13
11/27/20, 8:04 PM
#2

Okej ska söka och se och sedan låta några i familjen sätta sig så får vi hoppas

Upp till toppen
Annons: