Annons:
Etikettalger
Läst 311 ggr
Nephi
2020-05-17, 16:54

AlgoStop Depot

Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Detta har använts i akvariet under senaste 2(?) åren då det vart ganska mycket problem med alger, när jag plockade upp allt botten material idag fans alla dessa kvar. Någon som har några erfarenheter av detta medel? Är det värt att fortsätta använda? Känns så där när det inte löses upp helt.

Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Annons:
Lillyrod
2020-05-17, 18:03

Inget av de algmedel jag har testat har funkat. Några stycken har gjort att fiskarna mått dåligt också. 

Rätt balans med ljus och näring samt mycket växter så slipper man alger. Det är det absolut bästa sättet 😉

5ara
2020-05-17, 18:04

Ojdå, så där borde det väl inte vara meningen att det ska vara… Känns som att de borde lösa upp sig precis som du skriver. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av algmedel alls. Personligen föredrar jag att istället försöka få akvarierna i så pass bra balans att det inte blir så stora mängder alger. Det tar tid men jag föredrar det ändå.

Nephi
2020-05-17, 18:09

Svart algerna blev vi av med ganska fort efter de började användas men de gröna hänger kvar.. 

Det står på förpackningen att de ska fyllas på var fjärde vecka så man tycker ju att det borde ta ungefär den tiden för dem att lösas upp men tydligen inte.

Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Draknästets_Reptiler
2020-05-19, 09:11

Rätt balans, precis som skrivs här ovan, är ett mycket bättre sätt att bekämpa algerna ;) Snäckor och/ eller Otosinclusmalar  är också bra algbekämpare  🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: