Annons:
Etikettmalar
Läst 398 ggr
Catlady91
2020-04-08 12:30

Ancistrus som blivit mörkare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla Ancistrus har blivit mörkare, nästan svart. Var vanligt brun förut. Varför har färgen skiftat?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
5ara
2020-04-08 12:42
#1

Ancistrusar med brun färg är experter på att se olika ut tycker jag. Mina vanliga bruna är också så där mörka emellanåt. Sen några timmar senare kan de vara mer normalt mörkbruna istället för nästan svarta. Överlag tycker jag också att de har tendens att mörkna lite med åldern men det kan vara en tillfällighet att mina har gjort det. Jag undrar dock lite över den ljusa fläcken din har på höger bröstfena. Det ser nästan ut som svamp men det kanske bara är bilden som lurar mig…

Catlady91
2020-04-08 12:45
#2

Det är nog ett litet yngel som simmsr förbi 😋 akvariet är fullt med msp guppybebisar som är överallt 😋 men ancistrusen är ljus, nästan vit, längst ut på fenorna 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

5ara
2020-04-08 13:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bara du har koll så lär det inte vara några problem 🙂 Tyckte bara det såg lite misstänkt ut… Fläcken jag syftar på är den jag har ringat in här.

Catlady91
2020-04-08 19:26
#4

Det är ingenting, något som flöt förbi bara 😊 

Den är dock fortfarande väldigt mörk, nästan svart.. Bör jag oroa mig?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Draken
2020-04-09 09:09
#5

Ancistrus kan ändra färg efter miljö och humör. Mina är allt från ljusbruna schäckiga till nästan kolsvarta.

Men jag är också lur på bröstfenan och sidan. Det ser luddigt ut 🤔

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
2020-04-09 10:41
#6

#4 Nä, det tror jag inte du behöver men för säkerhets skull kan du ju kika så den beter sig normalt.

Annons:
Catlady91
2020-04-09 11:06
#7

Den beter sig normalt, tycker jag. Det är inget fel på bröstfenan, det var något som åkte förbi bara 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

5ara
2020-04-09 11:16
#8

#7 Då tror jag inte du behöver oroa dig; den är nog bara på lite ”mörkare” humör 🙂

Upp till toppen
Annons: