Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 251 ggr
piggelina123
2020-03-20, 09:09

Gummipackning borta, hur gör jag?

Jag har eheim pickup innerfilter i tre olika storlekar till 3 olika akvarium. På en av dem har gummipluppen i botten försvunnit, vilket gör att den oftast inte startar utan att jag måste doppa halva överkroppen och ta isär, pilla å greja. Går det att få tag i endast den lilla gummipluppen någonstans utan att priset blir högre än sin vikt i guld? Går det annars att flytta impeller och/eller gummipluppen från nån av de andra pumparna till denna? Vill inte flytta hela pumpen pga att jag har planaria i det akvariet, som jag inte vill få i de andra akvariumen.

Lillyrod
2020-03-20, 09:53

Varför inte plocka upp hela filtret när du ska göra det rent? Det gör jag alltid med mina. Det där med att bara ta behållaren är krångligare tycker jag. Reservdelar till Eheim är inte svårt att få tag på. Det har de flesta akvarieaffärer hemma. Annars kolla med Guldfisken.se

Cecilia.S
2020-03-20, 10:08

Reservdelar finns billigt på nätet!👍

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

piggelina123
2020-03-20, 11:48

Plockar inte upp det just eftersom att den inte startar om jag gjort det, just därför måste jag ner med armarna och peta och rycka för att den ska hoppa igång. Ja jag vet inte om det är billigt, 69kr för en eheim gummiplupp, det är dyrare än guld i pris per gram. Så 60kr frakt på det, vansinne.

Lillyrod
2020-03-20, 16:48

Eheim ligger lite i en högre prisnivå än de flesta andra filter. Då blir ju reservdelarna därefter. 

Jag har aldrig behövt byta annat än gummiplopparna som fäster vid rutan. De är i urusel kvalité.

Upp till toppen