Annons:
Etikettallmänt
Läst 541 ggr
johandenver
1/10/20, 1:34 PM

Artbeskrivningar?

Hej,

Jag har precis kört igång ett 190l akvarium så om några veckor/månad börjar det bli dags att köpa lite invånare. Saken är den att jag skulle vilja göra läxan lite bättre denna gången än sist jag hade fiskar, för 10-15 år sedan. Dvs läsa på och välja arter lite smartare. Jag har hittat en del artbeskrivningar på denna sidan och en del på zoopet men finns det några andra bra ställe på nätet som kan rekommenderas för artbeskrivningar?

Annons:
Draken
1/10/20, 1:43 PM
#1

Du kan släppa i nån fisk i karet redaan nu, som kan "bajsa in" akvariumet. Det händer inte så mycket om det bara är vatten och växter i karet.

Det finns ju flera olika forum på nätet och även på FB där man kan läsa artbeskrivningar. Zoopet är väl egentligen den bästa när det kommer till sällskapsakvarium. Man måste bara tänka där att de är lite väl generös med akvarievolymen.

Annars så kan du söka efter en specifik art på nätet.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

johandenver
1/10/20, 2:39 PM
#2

Tack, jag tänkte köra iväg och köpa ett gäng växter imorgon så man kanske kan plocka med sig någon fisk också :-)

Har du något förslag på en bra art som kolonisatör av burken?

Draken
1/10/20, 4:09 PM
#3

#2 det beror ju mycket på vad du själv vill ha i burken. men någon billig levandefödare eller annan lättsam fisk som du kan skaffa till en början.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: