Sorglig dag
Tvingades idag säga adjö till min älskade Hero 💔 trodde vi skulle ha iallafall ett par år till tillsammans.. Jag såg för några dagar sedan att Hero betedde sig konstigt. Hans fenor var inte lika fina, hans kropp blev mörkare och mörkare, och han gömde sig mycket. Häromdagen såg jag att någon bitit honom i fenorna, och att alla fiskar jagade honom. Han var tidigare akvariets kung, ingen bråkade med honom. Nu blev han jagad av kardinaltetrorna till och med! Och han åt knappt. Jag vände mig då till en akvariekunnig vän och en fiskkunnig person på arken zoo här i Hudiksvall. De båda sa att något var fel, och att han verkade sjuk. I samråd med dom båda, beslutade jag att idag låta honom somna in då jag såg att han inte mådde bra och verkade lida. Kanske ett felaktigt beslut enligt några här, men det var ett beslut jag ansåg var rätt för honom. Jag kommer alltid sakna honom, han var den första fisken jag köpte, och min absoluta favorit, min bebis.. Alltid nyfiken, lät mig klappa honom, orädd och var alltid i närheten när jag gjorde om i akvariet. Kommer aldrig glömma hur trött han var efter jag gjort om akvariet helt, bytt ut allt som fanns där. Han var så trött så han låg på botten, efter att troligen ha undersökt sitt nya hem hela natten. Var alltid uppmärksam med dina fiskar! Kolla dom varje dag, kontrollera deras beteenden, ta alltid beteendeskillnad på allvar. Låt aldrig din fisk lida i onödan ❤️
❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️
💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪
Beklagar! ❤️ Jag är inte särskilt kunnig om fiskar, men vi har den förmånen att vi kan låta våra djur slippa lida. Starkt av dig att ta det beslutet! Sov gott, lille Hero!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Beklagar