Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: nybörjarhörnan
Läst 838 ggr
Arabesque
0

Flytt av akvarium. Grumligt vatten.

Jag har precis flyttat mitt akvarium med allt vad det innebär- fiskar i hinkar, tömmande på grus och inredning. 

I vilket fall har jag äntligen fått ordning på själva flytten. Akvariet är på plats, gruset likaså. Och vattnet är hur grumligt som helst. Vilket såklart är naturligt. Jag ville behålla så mycket som möjligt av den gamla bakteriekulturen så jag har knappast spolat rent allt grus. 

Frågan är nu hur länge jag bör vänta innan jag släpper tillbaka mina fiskar? vill självfallet inte ha dem i hinken för länge, men är det safe att släppa dem i ett så grumligt akvarium? bör jag avvakta ett tag till?

Draken
2

Du kan släppa ner fiskarna på en gång. har du dssutom sett till att det finns kvar bakeriekultur i både gruset och i pumpen så är det jättebra.

Var väldigt försiktig med matning de första dagarna, och tillsätt ingen ny fisk. Håll koll på , framförallt, nitritvärdet men även temp och Ph

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Arabesque
0

Tack! Fiskarna är på plats och jag har fart iväg och köpt easy-life filter medium, vattnet stod ändå stilla i x antal timmar och filtren var inte igång. Förhoppningsvis går allt bra! :)

Galaxy86
0

Flyttade mitt stora. Sparar gammalt vatten. Men fick lite tid att få bra balans igen. Körde med nitrivera? heter det så? och tog det sakta med fiskar. Nu är allt bra :D

Säger som Rovfisk: Mata försiktigt.! :)

Allt blir bra :)

Pokemon hundar och konst