Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: akvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 557 ggr
Galaxy86
0

Värmt på sommaren

Har nu varmt igen. Undrar byter ni oftare vatten. kan ha typ is i akvariet? Vill kyla ner. Stängde av doppvärmaren Akvariet står inte i solen men varmt ändån. 54 l mår bra ä. Med vänlig hälsning, Emelie

Pokemon hundar och konst

Denarau
0

Om du har lysrör som belysning kan det också värma upp vattnet ytterligare. Hur varmt var det i akvariet när du stängde av doppvärmaren?

Galaxy86
0

Med doppvärmaren det pendlade nu mellan 27 till 25 på kvällen. Utan doppvärmare på 27. Har haft släkt hela dagen.

Pokemon hundar och konst

PeG
0

Is är svårt att använda på ett sätt som ger jämn och bra temperatur. Det finns kylaggregat som går att använda men de är dyra och används normalt sett inte om man inte har kallvattenfiskar. Ett bättre alternativ är att byta belysning till tex LED om ljusrampen bidrar med mycket värme. De andra alternativ jag kan se är att välja fiskar som vill ha lite högre temperatur eller möjligen sänka temperaturen i rummet.

Lojs
0

Det kan funka att sänka tempen med hjälp av fläkt (jag har gjort det med mitt ena 54l). Annars har du fått bra tips, sänka tempen i rummet eller byta till led. Jag har det nerdraget för fönstren om sommaren så det inte blir så varmt i rummet där de flesta av mina kar står.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Taggeman
0

Har du varmt rum så kan man sänka temperaturen där.
Vädra o stänga av element.
Ibland kan termometern visa fel med.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Galaxy86
0

#5 Kan det vara termometern? Har en sådan som flyter. Har nu haft akvariet släkt nen visar samma. Tycker den borde gått ner. Fiskarna verkar mår bra.

Pokemon hundar och konst

Taggeman
0

Ta upp den o ha den i rummet o jämför med en inne termometer.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Galaxy86
0

Tack 😀

Pokemon hundar och konst

dfniklas
0

Termometrar kan visa väldigt olika. Har en Juwel Digital termometer och den visar 27-28 grader medans min "noname" termometer visar 25 grader. Prova en annan termometer.

Galaxy86
0

Nu står det 23 på inomhus teromterten och akvariet står nu på 24 #9 är det en sån terometer som man klistrar fast?

Pokemon hundar och konst

Draken
0

Skulle det bli för varmt i de större karen under sommaren, så brukar jag sänka petflaskor med fryst vatten i karen. Det vill dock till att man har stenkoll på temperaturen, så det inte sjunker för snabbt. De mindre karen gör jag oftare vattenbyten med svalare vatten i.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

molam
0

MAn kan testa med en fläkt emot akvariumets öppning, annars om det är akut så kallvatten byte, men man kan även he ner nån flaska med kallvatten eller ett par isbitar =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus