Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1091 ggr
*Andreas*
0

Va är detta för snäcka?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ca 4 st av desssa snäckor i mitt akvarium, försökt googla men hittar inget likande!? Va är det för snäcka?

Lojs
1

Har du en bild på antennerna? Det skulle hjälpa. Spontant tänker jag dammsnäcka, kanske oval dammsnäcka, om du googlar på det, ser det ut att stämma?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

*Andreas*
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja @Lojs det är nog det det är! Tack så mycket! 😊

*Andreas*
0

Då är ju nästa fråga om dom är bra eller dåliga för akvariet?! 😊

Lojs
1

De flesta snäckorna är bara positiva, de äter matrester och rensar lite alger. Jag har inte haft dammsnäckor personligen, så jag kan inte säga något specifikt om dem. De är i alla fall inte jättevanliga och det borde inte vara några problem att sälja om du får för många. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

*Andreas*
0

Okej bra att veta! Tack 😊 Dom är ju riktigt fina. Får sälja av några om/när dom blir för många!

Draken
0

Dammsnäckorna är jätteduktiga algätare, De håller rent och tar matrester. De går inte på växter, däremot så tar de gärna växtdelar som ligger på botten :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

*Andreas*
1

Okej bra att veta! Tack @Rovfisk. Riktigt snabba för att vara snäckor är dom!