Kampfisk kön?
Hej! Vi har tre kampfiskhonor varav en är markant större och mycket aggressiv. I djuraffären sa de att den hade rom men nu börjar vi bli osäkra på om detta kan vara en hane. Den har en synlig vit prick på buken men nu när vi flyttade den till ett mindre akvarium för att få lite ro i det större vaknade vi upp till detta… skum! Bifogar bilder på hur hen ser ut, vita pricken samt hur det såg ut imorse i lilla akvariet. Tankar?

Med den vita pricken hade jag ju gissat på hona, honor kan göra skumbo, men det är inte så vanligt, och de blir inte så stora som de hanarna gör.
Jag funderar på om hen är riktigt kry? Tycker inte att den ser så pigg ut på bilderna? Kan vara fenformen som luras dock.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Det är definitivt en hona. Hon är tjock med ägg dessutom. Alla honor går inte ihop tyvärr, så du har nog en aggressiv hona som är redo att hitta en hane och är inte intresserad av att ha andra honor omkring henne. Honor kan också bygga skumbo.
Pga hennes aggressitivitet skulle jag rekommendera att hon bor själv (med inga andra bettor).
Hon ser frisk ut.
Stort tack för era svar!