Sälja ancistrus - pris?
Hoppas det hamnade under rätt kategori.
Tänker flytta/sälja av lite fisk i mitt kar för o få plats med annat kul. På listan av dem som åker först är det Danio rerio var. frankei (tänkte sälja stimmet på 9 st för ca 50kr när såren läkt på en av dem. Inköpspris var 14kr/st.) och sen min "Fina" Ancistrus herre. Uppskattat är han ca 8cm och suger som bara den. Vet ej ålder på honom då han är omplacering från en kompis. Tippar på ca 2-3 år.
Vad skulle han vara värd? Han är vanligt brun.
50 kr är ett bra pris på Daniostimmet.
Vanlig brun Ancistrus kanske du inte får ut så mycket för. En fullvuxen hane privat, där jag bor i varje fall, har man tur om man får ut 20-25 kr. för :/
#1 Oh fan :/ Hade hoppats på lite mer med tanke på hur stor han är. Googlade runt lite o de flesta verkar ju sälja ynglen för typ 15-20kr. I butik tas ju ofta upp emot 60 för en liten.
Tyvärr har Daniostimmet reducerats till 8, varav en har taskiga sår som måste läka, sen blir det nog omplacering på den med.
#2 Försök lägg ut honom för 40-50 kr. Har du tur så kan du få ut det, men var beredd på att gå ner i pris.
#3 Det är en vanlig Ancistrus. De kan ändra färg i mellan varven, jag har 2 bruna och ibland kan de bli nästan gulspräckliga ;)
Annars kan jag nog tänka mig byta honom mot lite växter
#4 okej, för det finns ju fläckiga också som påminner om ts, så hur skiljer man dem åt när dem är så lika i utseendet?
Det är en helt vanlig, brun, Ancistrus.
Som jag tänkte då :) Aldrig känt att han är vidare speciell (mer än sin personlighet)
Tänker se om någon är intresserad av o byta honom mot lite växter eller rötter