Beställa växter online
Hejsan!
Har sätt en hel del som beställer sina växter online. Det är något jag aldrig vågat eller ens försökt till. Skulle gärna vilja veta vilka pålitliga sidor de finns och var folk beställer ifrån.
Sedan är det någon speciell dag i veckan man måste beställa eller spelar det någon roll?
Jag har bara beställt hos akvarieaffären så jag har fått hem de där. Sen köper jag en hel del på Tradera.
Jag tror nog att affären har koll när de måste skicka för att det ska gå bra och inte bli liggande över helgen osv.
Tänk på att vissa nätbutiker inte har moms med på priserna utan det kommer på sen.
Akvarielagret.se är en bra sida :)
Sorry jag menar akvarieplantor.se
shrimps.se - de har inte så stort utbud av just växter men växterna man får därifrån är verkligen superfina och deras hemsida är väl uppdaterad. Jag älskar den sidan. :D
Handlar ibland från akvarieplantor.se också de är okej men jag är inte jättenöjd med dem, hemsidan är inte så bra uppdaterad och växterna kan se tråkiga ut därifrån.
Växterna riskerar inte att bli liggande någonstans över helgen. Utan skickas mellan mån-ons, vad jag förstått även om du beställer på en torsdag.
Måste tipsa om http://godhemszoo.se beställde co2 kit och ev massa växter där ifrån. Riktigt bra service och mycket fina växter. Bra paketerat då jag beställde nu under vintern. alla växterna finns inte hemma men de tar hem nya varje vecka sen skickar de alla samtidigt. Även bra instruktioner till co2 kitet. Kan bara rekommenderas.

Jag föredrar att beställa av privatpersoner. Mest för att jag fick massdöd på räkorna i ett kar efter att jag beställt växter på nätet (var tydligen någon form av bekämpningsmedel i någon av växterna)
Men i alla fall, beställer man av privatpersoner så blir det oftast mycket mer för pengarna och man kan få personliga tips på vad som kan passa i ens kar och hur växterna ska skötas. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Ni som beställer från handlare och får hemskickat, får ni dem i brevlådan/brevinkastet då? Eller är paketen så stora att ni måste hämta ut dem på närmaste uthämtningsställe? Tänker att tiden då fördröjs ytterligare någon/några dagar innan man får meddelande om att det finns att hämta ut…
Skickas det som brev får du det oftast i brevlådan. Finns en och annan lat brevbärare som aviserar allt. Paket får man oftast hämta eftersom det ska vara ett leg på det.
Det jag har köpt på t ex Tradera kommer alltid som brev hem i lådan. Funkar utmärkt även vid minusgrader om man inte låter dem ligga i lådan i timmar förstås : )