Dropptest
Hej (igen haha) jag gör många inlägg på sista tiden har jag märkt, men det är nog för jag är så nyfiken 😊
Iaf så undrar jag vilket slags dropptest ni använder, jag använder stickor men har hört att det är bättre med dropp och kommer därför byta till det. 🙂
Gal1
Jag har både och. Om jag misstänker att något är galet så testar jag med sticka. Om den visar att något är fel gör jag om testet med dropptest. Har JBLs. Måste säga att oftast visar de samma.
är det ph-testet du använder då?
Gal1
Ph, nitrit och nitrat med dropptest.
Jag använder seras dropptester för ph, nitrit och nitrat. Har inte testat så många olika märken men hitills har jag varit väldigt nöjd med sera. Använde tropicals nitrittest förr men tyckte inte alls om det.
Då vet jag tack så mycket 🙂
Gal1
Ursäkta om jag lånar tråden lite. Jag har Tetra dropptest för Nitrit. Den har stått i kylskåpet en längre tid. Jag hittar inget datum på den och undrar om ni känner till om det är tillförlitligt efter ett antal månader.
Jag använder både tetra och sera dropptest.
#6 Dropptestet skall förvaras i rumstemperatur. Det har ganska lång hållbarhet, men vet inte hur det är eftersom det har stått i kylen.