Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 767 ggr
Elin16
0

Stimfisk/utfyllningsfisk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Jag har ett Lido 200, med 5 scalarer (ungdjur), och 3st siameser. Tills igår så bodde även 6st diamantetror här, men dem fick flytta ut efter att dem varit på scalarernas fenor ganska mycket… Så just nu är det ganska tomt med dom små scalarerna som simmar däri. Jag har en plan på att utöka med ett stim med corysar om ett tag, men utöver det så skulle det behövas en simfisk eller liknande som simmar i övre delen av akvariet där det just nu och ett tag frammåt är tomt. Därför frågar jag er vad ni skulle sätta in för fisk där? Info om akvariet: •200L •mycket växter • 6-6,5 ph •ca 25/26°C • Tänkt Sydamerikansk akvarie med undantag på siameserna.. •Lampan är tänd 7,5-8,5h per dag och står inte i direkt solljus.

Elin16
0

Vill tillägga att jag söker en fisk som till 100% inte biter på fenorna. Förstår att det är dock en individ fråga om fisken biter på fenorna men ändå

Draken
0

Högryggade tetror brukar gå bra ihop med scalarer, och de biter inte på fenorna, inte de jag har iaf.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Elin16
1

Diamanterna är högryggade också, men dom bet.. vet inte om jag vågar på mig större tetror som kanske känner sig jämnlik med scalaren

Lillyrod
0

Mindre tetror riskerar att bli mat så småningom och barber tycker väl fenor är gott har jag för mej? Svårt med stimfisk där.

Draken
0

Kongotetror biter fenor har jag märkt, men rosentetrorna har inte gjort det.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Elin16
0

Funderar på fantomer, dom är väll som rosentetror fast svarta

Draken
0

Fantomtetran har samma form som Rosentetran, så det fungerar bra :) De finns dessutom både som röd och svart :) Personligen tycket jag den svarta är vackrast 😊

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis