Sjuk kampis.
OJ. Han mår absolut inte bra. Pop-Eye, avmagrad samt att det ser ut som han har någon form av svampinfektion eller bakterieangrepp runt munnen.
Vore jag dig, å skulle jag avliva, om vattenbyte och medicinering inte har hjälpt alls :(
Det tyder på att något är galet med vattnet i karet när fisken ser ut sådär. Har du något där i som kanske fäller ut gifter av något slag? Plastdekorationer kan vara målade med färg som inte är nyttig. Ett stort vattenbyte när medicinering är klar och kolla upp vattenvärdena är mitt tips.
Jag hade en rot som jag misstänkte att det va ngt galet med. Tog ur den och gjorde rent allt annat i karet innan medicineringen. Tycker att han borde ha visat ngn förbättring ändå…
Om det var min fisk, hade jag avlivat honom. Han lider. Av att tolka från din beskrivning har du försökt så gott du kan.
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Hur har behandlingen 'sett ut'!
Hur stort Vattenbyte? Vilket salt? :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Bytte allt vatten första dagen, gjorde rent alla saker. Saltade efter rekommendation med jodfritt salt. Medicinerade men inget hjälpte. Efter det började han ligga mest på botten, så tog beslutet att avliva honom :(
Så tråkigt när det blir så. Ibland är det inte riktigt lika kul med fiskar 😕
Jättejobbigt när det blir så. Men du gjorde det enda rätta 🤗
Ja det är riktigt tråkigt. Kampisar blir så personliga på ngtvis :(