Soil
Jag ska beställa hem soil till nano-akvariet här hemma och funderar nu på det från Oliver Knott. Det finns dock två olika storlekar på "kulorna", 2-3 mm och 4-5 mm.
Vilken storlek hade ni valt till ett kar med räkor och mycket växter? 😊 Det är ändå 80 kr i prisskillnad (2-3 mm är dyrare) men jag misstänker att det kanske är lättare för små växter att rota sig, när kulorna är mindre?
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Jag har aldrig använt soil, men jag skulle förmodligen välja den mindre sorten, eftersom jag inte vill ha större grus/sten i karet 😊
4-5mm är vanligast att man använder, har själv bara använt det. Köpte ECS i mindre storlek en gång men då föredrar jag nog den lite större faktiskt 🙂
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#1 & #2 Intressant, tack 🙂
#2 Tycker du att ECS soil är bra? Det är betydligt billigare än det från Oliver Knott.
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Den är okej men det beror lite på vilka räkor man tänkt, ECS är inte pH sänkande som Oliver knott soilen är t.ex. 🙂
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties