Kuhlii-ål?
Funderar på att skaffa 2-3 Kuhlii-ål, eller vill dem vara ensamma? :)
Kuhli är en stimfisk så den vill vara många :)
Om du ska köpa hem kuhlii-ålar bör du ha fler än 3, minst 5 men de vill gärna vara fler än så. Glöm inte att den här arten kräver finkornig sand för att trivas bra. :-)
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Dom vill inte vara ensamma, Men skaffa 5 istället ^^ HAr du inte möjlighet att skaffa minst 5 får du nog tyvärr skippa dom, och tänk på bottenmaterialet precis som #2 sa! ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Aha, måste dem vara så många 🤔
För ska ha dem i ett 60 liters, och ska jag ha 5-6 kuhlii-ålar finns ju inte plats för någon mer bottenfisk, och då jag hört att kuhlii-ålar inte är så bra städare så behöver jag ju någon mer som fungerar som "städare" i karet🤔
Finkornig sand visste jag att dem ville ha 👍
Kanske ska vänta lite med att skaffa just Kulhi då =) HAr man tagit in ett kar i huset så brukar det ha en tendens att bara komma mer och större, så du kommer ha plats tids nog ;) ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
I ett 60 liters kar hade jag skippat kuhlii-ålar, de kräver sin yta 😃 Vad ska du ha i karet? En grupp räkor skulle säkert passa in fint (t.ex. Körsbärsräkor, finns i olika färgvarianter). De är duktiga städare och matchar bra i mindre akvarium, men om de passar in eller ej beror givetvis på planerad inredning och sällskap 👍
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk