Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1388 ggr
Akvaristen
3

Ny BTN bakgrund beställd

Köpte ett BTN bakgrund till mitt nya akvarium. Jag har köpt ett begagnat 375 L akvarium som jag ska starta upp och har idag ett 200 L. Spännande.

http://backtonature.se/sv/amazonas-150-x-50-cm/

love-child
0

Åh, va spännande. Hoppas att du lägger ut bilder allteftersom. Alltid kul å följa när någon startar upp ett nytt kar. Jätte snygg bakgrund oxå.

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Akvaristen
0

Ska försöka lägga ut bilder så ofta jag kan men det blir inte lätt att hitta allt eller har denna sida en dagbok eller något?

Lillyrod
0

Gör en egen tråd om dina akvarium så har du allt samlat. Du hittar dina inlägg inne på din profil : ) Det går också att söka efter tråden i sökfunktionen om du bara vet vad du döpte den till

Akvaristen
0

Får fundera på det för jag tycker det låter svårt

Lillyrod
0

Vad är det som är svårt?

Akvaristen
0

Jag hittar inte hur man skapar en tråd via min profil.

Lillyrod
0

Du skapar inte inlägg på din profil. Det gör du på denna sidan. Längst upp till vänster står det : Skriv ett nytt inlägg.

Akvaristen
0

Haha det är så man gör och skapa en egen tråd under projekt och lägger in inlägg under den jag har skapat ?

Lillyrod
0

Du börjar där med att göra ett nytt inlägg och sen kan du fortsätta att uppdatera i den tråden om vad som händer i ditt kar : )

Akvaristen
1

tack lillyrod !

Akvaristen
1

Jag har inte fått bakgrunden för den var restnoterad men det är ok för jag köper lite andra saker till det nya akvariet. Ska bli gött att starta akvariet och jag har köpt ett nytt ytterfilter och det blev en Fluval FX och lim för att fästa bakgrunden. Ska bege mig till Biltema snart och köpa sand. Ska köpa några växter också sedan.

mimåne
0

Betyder det att du inte får bakgrunden alls eller måste du vänta bara?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Akvaristen
0

Jag får vänta och det är ok för jag planerar hur jag ska ha det.

mimåne
0

Okej. Hoppas du får den.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Akvaristen
0

BTN kommer levereras om två veckor. 👍

Lizelda
1

#0 Är bilden din egen eller har du tagit den från en hemsida?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Akvaristen
0

Jg gjorde en skärmdump. Får man inte det?

Lizelda
2

#17 Nej, eftersom bilden inte tillhör dig. En egen bild på bakgrunden går utmärkt men inte någon annans bild. Plockar bort bilden och behåller länken så är ingen skada skedd :)

Akvaristen
0

Ok. jag kommer lägga upp bilder på bakgrunden när jag får hem den.

Lizelda
0

#19 Väntar med iver, den var skitsnygg! :)

Akvaristen
0

Fick ett mejl där de sa att de skulle kunna skicka den under påskveckan men jag har inte fått någon indikation på att de har gjort det. 😕

Lillyrod
0

Vad tråkigt. Har du mailat tillbaks och frågat varför det tar så lång tid?

Akvaristen
0

Ja det är från pwss och jag tror det är att företaget back to nature inte har någon färdig bakgrund därav den långa väntetiden.

Akvaristen
0

Jag har köpt grejer från pwss många ggr och det har aldrig varit några problem tidigare.

Lillyrod
0

Aha. Ibland tar det tid från pwss men det kommer så småningom.

Akvaristen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är det senaste meddelandet från pwss . 29 mars.

Akvaristen
0

Fick svar idag.:

Hej!

Efter påsk skulle bakgrunden komma enligt leverantören.

Trevlig påsk!

M.vh PWSS

Lillyrod
0

Ja vad jag vet så kan man lita på Suss.

Akvaristen
0

Ja jag har aldrig haft problem med dem tidigare.

Akvaristen
0

Har köpt sand från Biltema idag. 5 stycken säckar varav 3 sprack. Ingen bra hållbarhet.

Lillyrod
0

Oj vilken otur. Det har aldrig hänt när jag handlat där. Gissar att du har sand överallt nu då ; )

Draken
0

Ouch …Inte roligt med 3 spruckna säckar 🤦‍♂️Och den sanden som kryper in precis överallt

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Akvaristen
0

Jag var uppmärksam redan hos Biltema och bad dem byta ut två säckar. Väl hemma hade en till spruckit så fram med en hink. Det blev grus i bilen men jag har en skålad bagagerumsmatta så det gick bra.

Cizzi2
0

Hur går det? Är nyfiken om det är klart kan du lägga upp lite bilder? :)

Akvaristen
0

Företaget PWSS har gått i konkurs och det företaget har lurat mig på 3800 kr som jag troligtvis inte får tillbaka. Jag har kontaktat personen som har hand om ärendet när företaget har gått i konkurs.

Lillyrod
0

Tyvärr så kommer privatpersoner sist när det gäller fordringar på företag. Andra som har större krav går före.

Väldigt tråkigt att det gick åt skogen för pwss för det var ett riktigt bra företag att handla från 😕

Akvaristen
0

Jag handlade alltid därifrån om inte Åleds har grejerna eller är dyrare och jag vet att privatpersoner kommer sist så jag lär inte få pengarna tillbaka men jag kommer inte dö för det 🙂. Det är tråkigt att jag inte får pengarna förstås men det är tråkigt även för de som går i konkurs för jag tror inte PWSS lurade sina kunder. Jag får ta lärdom av det och inte betala i förväg i framtiden.

Lillyrod
0

Det är jättetråkigt att du blev av med pengarna utan att få något för dem. För mej är det en kännbar summa. Det är smidigt att betala i förskott men jag brukar att försöka få faktura om det är möjligt.

Akvaristen
1

Klart det är surt att inte få pengarna och det känns i plånboken hos mig med. Jag är inte rik på något sätt.

Draken
0

Synd att de har gått i konkurs. Jag har handlat mycket från PWSS och har aldrig haft några problem med dem.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis