Ekrötter med bark?
Kan ja använda ekrötter m barken kvar? Har typ svartvatten så missfärgning eller lågt ph gör mig inget, men kan nåt otrevligt hända?
Om rötterna har torkat ordentligt så borde det inte vara några problem. Jag hade kokat dem och sen låtit dem ligga i minst några månader för att vara säker på att inget otäckt har gömt sig i barken.
Tack! Grannen tog ner flera enorma ekar i vintras o drog upp hela rötterna också. Hitta så många grymt snygga rötter! Kan ju inte låta d gå förbi liksom så nu ligger de i vedboden i väntan på ett senare projekt.
Jag tar gärna och tittar på en bild på ditt fantastiska kar som det ser ut nu 😊
Spännande att se hur det blir! Bark har jag inte hört någon ha i akvarium tidigare. :-)
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Jag tar aldrig bort barken från ormhassel t ex. Det skulle inte gå : )
Barken kan väl dock göra så att det tar tid för den att sjunka,men bortsett från det är det nog inga problem.
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Jaha, d e nog inte så fantastiskt nu dock.. stått ensamt på övervåningen under renovering o typ glömts bort o tången har blivit bränd när ja satte i ett till rör eller när ja bytte rör, eller va som hände. Den gillar uppenbarligen inte d starka ljuset alla fall. Har just flyttat ner d o börjat städa iordning. Men kan ta en bild endera dagen o se om ja lyckas ladda upp den :) . Okej. Nä, d va just d ja tänkte - hur ska ja få av barken på de små snirkliga rötterna… d orkar man ju inte. Tack för era svar.