Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettinredning-stenar-rötter-mm
Läst 738 ggr
paradisgarden
0

Ekrötter med bark?

Kan ja använda ekrötter m barken kvar? Har typ svartvatten så missfärgning eller lågt ph gör mig inget, men kan nåt otrevligt hända?

Lillyrod
1

Om rötterna har torkat ordentligt så borde det inte vara några problem. Jag hade kokat dem och sen låtit dem ligga i minst några månader för att vara säker på att inget otäckt har gömt sig i barken.

paradisgarden
1

Tack! Grannen tog ner flera enorma ekar i vintras o drog upp hela rötterna också. Hitta så många grymt snygga rötter! Kan ju inte låta d gå förbi liksom så nu ligger de i vedboden i väntan på ett senare projekt.

Lillyrod
0

Jag tar gärna och tittar på en bild på ditt fantastiska kar som det ser ut nu 😊

Cecilia.S
0

Spännande att se hur det blir! Bark har jag inte hört någon ha i akvarium tidigare. :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Lillyrod
1

Jag tar aldrig bort barken från ormhassel t ex. Det skulle inte gå : )

molam
0

Barken kan väl dock göra så att det tar tid för den att sjunka,men bortsett från det är det nog inga problem.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

paradisgarden
0

Jaha, d e nog inte så fantastiskt nu dock.. stått ensamt på övervåningen under renovering o typ glömts bort o tången har blivit bränd när ja satte i ett till rör eller när ja bytte rör, eller va som hände. Den gillar uppenbarligen inte d starka ljuset alla fall. Har just flyttat ner d o börjat städa iordning. Men kan ta en bild endera dagen o se om ja lyckas ladda upp den :) . Okej. Nä, d va just d ja tänkte - hur ska ja få av barken på de små snirkliga rötterna… d orkar man ju inte. Tack för era svar.