Könsbestämning av fjärilsciklider.
Jag tycker att det ser ut som två hanar :-) Det ser du genom den långsträckta kroppen (honor är rundare i kroppen, infogar bild så att du kan se vad jag menar). Fenorna är även mer långsträckta, både anal- och ryggfenorna, samtidigt som de främre fenstrålarna ofta är längre. Honor kan även ha en rosa buk, vilket framför allt framhävs under lek och hos naturfärgade fjärilsciklider :-)
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Håller med föregående, det ser ut att vara 2 hanar.
Köpte en hona nu, men märkte att hennes "anal" sticker ut, ungefär som hemorojder på människor antar jag… 😂 Är det något fel/farligt? Hittar nämligen inget på nätet angående det.
Bild ? Blir lättare att bedömma med en bild, om det går :)
Där e bild rovfisk? Jag ser en bild på inlägg #5 iaf
#7 Nu såg jag bilden. såg inte den när jag kollade förra gången.
Vad gäller analen, det är svårt att säga. Ser nästan ut som om hon nyss har lagt rpm, men då har hon även en "tråd" som sticker ut på samma ställe.
Kan hon vara förstoppad ?
Jag är inne på samma spår som Rovfisk är. Jag tycker mig skymta en "tråd", men det är osäkert. Äter hon bra?
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Det är inte så illa så att det är c.cotti som är i farten här med? Var det inte fjärilar nu sist som hade det med sig hem till någon?
"Tråden" var nog var bajs, eftersom den annars var där i ca 1 minut… precis när man ska ta foto 🙄 Tycker mig se att den inte är lite "utstickande" idag som igår. Hon äter bra och verkar må prima
Skriva på telefon… :( Tror ni fattar vad översta meningen betyder ändå :D
Håll koll och avvakta. Titta efter små, röda streck som sticker ut ur analen; om du upptäcker dessa måste du söka hjälp direkt. I så fall kan du söka dig hit :-)