Fiskköp
Hej alla! Det här är mitt akvarium på 73L där jag nu har 17 neontetror, 5 fembandsbarb, 3 silvermolly, 6 Guppy och 1 ansistrus. Ska till djuraffären och köpa fiskar idag och tänkte köpa 3 slöjstjärtar. Tänkte höra med er vad jag ska tänka för att få en bra balans i akvariumet.
Jag tror att slöjstjärtar är för litet för 73 liter dom ska nog ha större.
Hej! Tyvärr är ditt kar fullt som det är. Ancistrus behöver större kar för övrigt för att må bra.
Slöjstjärt vill ha uppåt 300 liter för att trivas riktigt bra så det ska du inte ha i det här karet.
Njut av de fiskarna du har istället. Fler fiskar här riskerar att överbelasta så att det blir stress och sjukdomar av det 🙂
Slöjstjärtar kan du inte ha i 73 liter, och jag personligen tycker redan att akvariet är fullt, eller till och med överfullt ^^ så håll dig till fiskarna du har för tillfället istället =)
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Jag instämmer med övriga. Håll dig till det du har för tillfället - som Molam säger lutar det mer åt att det redan är överbefolkat. Använd dig av dropptester och ta prov för nitrit och nitrat kontinuerligt för att se så att vattenvärdena håller sig bra och stabila 🙂 Fint akvarium!
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Det låter som det redan är överfullt. Du har mer fisk än vad jag har i mitt 240 liters kar. Slöjstjärtar behöver mycket större akvarium för att trivas.
Håller med de övriga. Karet är absolut överfullt.
#5 Det är mer fisk i detta kar än det är i mitt 250 liters också 😕
Ja, ditt kar är överfullt. Utgå från regeln 1 liter vatten/centimeter fisk,för de fiskar som kan passa i så små akvarier
Det gamla måttet 1cm fisk per liter vatten kan vi väl komma överens om att skrota nu va? Det finns ingen rim och reson i det alls.
#7 Om det måttet stämde skulle en silver arowana kunna bo i ett 70-120 liters kar. Det tror jag nog blir ganska dumt… ;-) Särskilt eftersom att karet troligen inte ens är lika långt som fisken.
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Precis ett sådant akvarium som jag vill ha!! Blir så avis hi hi hi : D Det är ju så dyrt med akvariemöbel - snyggt dock - men vad har du? Vad står den på? Du får gärna visa med bild om du vill <3