Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 713 ggr
Saalucifer
0

L340

Har någon lite information angående Hypancistrus L340? 

Hittar ingen vidare information… Skulle vilja ha lite tips och tricks. Köpte nämligen en idag och när jag kom hem, så såg jag hur mager den var och den vägrar äta. Testade med fryst daphnia och artemia samt algtablett, men icke. Släppte i en algtablett till nu när jag släckte lampan i hopp om att den äter under mörkrets trygghet. 

Tycker allmänt att den bara ligger på samma ställe och verkar kass på att simma när den väl försöker och är väldigt "stel". Magen buktar liksom lite inåt vad jag kan se, kanske fått dåligt med mat i butiken. Annars tycker jag den är fin i färg, form och storlek.

Saalucifer
0

Skulle spana in hur malen mådde nu på morgonen innan jobb… stendöd. :( Hur gör man nu? "Reklamerar" sin fisk?

Cecilia.S
0

Alla djuraffärer som jag har besökt hittills, med fisk, har tagit in "reklamationer av fisk" om fisken har dött i loppet av tre dagar efter köp. Åk in med den döda fisken och akvarievatten så fort som möjligt, och berätta om att fisken var väldigt smal och undernärd när du köpte den. Sen är det bara att hålla tummarna.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
0

I de flesta djuraffärer, precis som Cecilias skriver,  skall man kunna reklamera fisk, om de har dött inom en vecka från inköpsdatum. Se till att du har med dig vattenprov och gärna kvittot på köpet.

Lycka till.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis