Fjärilsciklider?
Hej Jag har haft ett fjärilsciklids par som har fått Rom fyra gånger innan fast inte en ända gång har det kommit något yngel. Varför? Och för ca 1vecka sen så var jag i djurarten och såg en långfenad Fjärilsciklid och var bara tvungen att köpa den så jag gjorde det och en hona till den Så klart 😊 Men idag merkte jag att mitt gammal par hadde fått Rom för femte gången och när jag kolla i andra hörnet så märkte jag att den långfenade fjärilen och hans partner höll på att lägga Rom. Jag undrar om det är normalt att två par får rom i samma kar och varför inte det gammla paret inte har fått yngel alla fyra gångerna?
Hur stort är ditt kar? Det är inte alltid som äggen tar sig. Men har du inte ett väldigt stort kar så hade jag inte haft två sorters dvärgciklider i det.
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
120liter
120 liter till två ciklidpar kan göra stor skada, hanarna kan absolut ryka ihop. Jag skulle inte ha två par i ett så litet akvarium. Varför det inte blir några yngel beror oftast på att föräldrarna inte lyckas skydda rommen från andra fiskar - eller att dom själv äter upp rommen. Ibland blir det inte någon befruktning heller. De första försöken är nästan alltid misslyckade, men efter ett par gånger brukar dom kunna lyckas.
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk