Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1601 ggr
fiskälskarn00
0

Frakta fisk.

(tog detta på allmänt då jag inte visste vad jag skulle ta)

Hej! Jag undrar hur man på säkrast sätt fraktar fisk via posten. Jag har fiskpåsar som är anpassade för fiskar men vet att det behövs lite mer än så. Så det inte blir kallt och så påsen skyddas mer.

Gal1

Lillyrod
4

Du ska absolut inte skicka fisk via posten och inte någon annan sådan firma heller. Det är för det första förbjudet och inte särskilt kul för fiskarna. Det är tveksamt om de skulle överleva.

Det finns inget transportföretag i Sverige som är godkända för att frakta levande djur tyvärr.

fiskälskarn00
1

Jaha jag hade hört att det var ok. På så sätt kommer det ju också till Djuraffären trodde jag. Mitt fel! Då ska jag absolut inte göra de!

Gal1

Taggeman
2

Är det lång sträcka du ska skicka?  Det finns en sajt där privatpersoner ställer upp att transportera djur, kolla den om det är något akut. http://djurtransport.ifokus.se/about?discussions-1

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

fiskälskarn00
0

Tack taggeman! Dock är det inte akut vilket är tur

Gal1

Lillyrod
0

De som transporterar till djuraffärer är oftast grossisterna själva. Det är inget utomstående fraktföretag. Hos min affär kommer bilen från Tyskland med det som är beställt till affärer över hela Sverige.

Draken
0

håller med Lillyrod, man skall absolut inte frakta fisk via posten. Förutom iFokus transportsida, finns även en på FB där man kan få hjälp att frakta fisk ganska långa sträckor :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis