Guppyyngel
Hur är det, har temperaturen i akvariet någon betydelse för vilket kön guppyynglen blir? Har nämligen en massa yngel och tycker de flesta ser ut som honor. När kan man se vilket kön det blir?
Ingen som vet?
Dem flesta ser ut som honor i början sen färgar hanarna ut mer, tror inte temperaturen har någon betydelse vad det blir för kön.

Jag har haft kar både med och utan doppvärmare och inte märkt skillnad på vilket kön guppy-ynglen blir (det blir fler hanar än vad jag vill ha i vilket fall… ;))
Som #2 säger så ser de ut som honor i början, sedan dröjer det lite olika länge tills de färgar ut och "byter kön", vissa ser man tidigt att de blir killar, vissa dröjer lite längre. Hur lång tid det tar beror även på hur mycket de äter, dvs de växer fortare med mer mat.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag har hört eller läst någonstans att temperaturen kan ha att göra med om det blir hanar eller honor, men det är absolut ingenting jag kan bekräfta.
#4 Det är det jag också tycker mig ha läst eller hört, men jag är inte heller säker. Det blir till att vänta och se.
Vet att för en del ciklider typ Palettciklider har PH värdet med könet att göra men inget som jag vet påverkar alla fiskar?
Det är ph värdet som har påverkan på könsfördelningen.