LED ramp.
Någon som är bra på det här med belysning osv som kan svara på om det här är något att ha? Ska vara till ett 152L :) https://www.vidaxl.se/e/8718475884002/led-justerbar-bla-och-vit-akvarium-topplampa-745-975-cm
Åh, vad romantiaskt, det låter… Ja, möjligen överreagerar jag, med mötte något liknande på IKEA, känns lite som ett lysrör som tar 3gånger så lite ström, men håller tre gånger längre, när lysröret tar slut kan du inte byta det, utan måste kasta hela rampen. Lyser säkert bra och tillräckligt, men det du sparar i energi, förlorar man i materialförbrukning. Känns därmed inte som ett BRA MILJÖVAL, bara ett nytt trick för att sälja något GLAMOOOUUURRÖST!!! Har jag fel tycker ni :/?
!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag hade en sån ramp över sumpen när jag hade saltvatten, och det var inget märkvärdigt med den. Skulle ha klarat mig lika bra med en T5 eller T8 ramp med ett lysrör :/
För svag.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Tack för svar! Låter ju inte som att det är någon höjdar lampa direkt. Ni har inte några tips på LED ramper som är bra och prisvärda?