Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 939 ggr
Widmar
0

Svamp? alg? Mögel? Vad har jag fått?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte under vilken rubrik, denna passar… Har varit bortrest 4 dagar, men har haft normal matning unden borta vistelsen. senaste VB gjordes dagen innan min avresa. 26-grader i akvariet. Fiskarna mår till synes bra. Vattenstickorna (gjorde 3 st) ser alla bra ut Pmdd tillsatt för ca 14 dagar sen, kugl näringsboll nersatt 5-7cm till höger om detta. Akvariet varit igång ca 12-14veckor, med enbart Ny sand, resten av alla inventarier, pumpar mm är från ett väl fungerande kar. Någon som har en tanke? Förslag på 1, vad är det? 2, hur blir jag av med det permanent?

2 x 54l eheim akvarium

#1 Stim Kardinaltetra samt Platy hane

#2 3st platy honor samt yngel

Erik97an
0

Du kanske har övergöder de på näring så de inte klarar av att ta till sig allt vilket bildar alger?

annars brukar de även komma alger om man skaffar flera växter på samma gång som gör att ena växten tar mer näring än den andra vilket gör att den som tar mindre näring får alg problem.

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Lillyrod
0

Jag har aldrig märkt att man får alger av att skaffa fler växter på en gång. Snarare tvärtom. Ju fler växter desto mindre alger.

Det där ser nästan ut som om det blivit mat liggande som har möglat. Försök få upp det ur karet med hävert eller dylikt.

mimåne
0

Vad märkligt det ser ut.. Försök att få upp det med en hävert eller liknande som lillyrod säger.

Har du prövat känna på det förresten? Mjukt, hårt?

Medarbetare på akvariefisk ifokus