Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: malar
LĂ€st 1339 ggr
Erik97an
0

Vilken mal?

Vilken L mal Ă€r detta? đŸ™‚

VÀxt odlare & RÀkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sÀllskaps akvarium* rÀkor* malawi *

Erik97an
0

molam
0

Oj oj ojj xD Det finns massvis med Randiga L-Malar som ser nÀstan likadana ut xD Och Mönstren kan variera Àven av samma Sort.

Men jag tycker det ser ut som en L129  Hypancistrus Debilittera

~SajtvÀrd pÄ Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare pÄ Akvariefisk ifokus

Erik97an
0

de kan du nog vara :3 de i affÀren va inte 100% sÀkra men vill typ veta det ifall jag ska sÀlja yngel i framtiden hehe..

Erik97an
0

lite bÀttre bild hÀr kanske

Erik97an
0

HĂ€r försöker man ta kort pĂ„ sin nya mal sĂ„ precis nĂ€r man tar kortet sĂ„ vill lilla Guppy ocksĂ„ vara med! đŸ˜Š

molam
0

Vad gissade dom pĂ„ I affĂ€ren dĂ„, hade dom ingen misstanke eller? ^^ Men  jag vill sĂ€ga L129 ^^

Erik97an
0

L127 men ser inte ut som en l127

molam
1

Jaa nej L127 Ă€r mer "BrunflĂ€ckig", sĂ„ den Ă€r det Definitivt inte,  kan jag lĂ„na en av bilderna och frĂ„ga en person som Ă€r Ă€nnu bĂ€ttre Ă€n jag pĂ„ att identifiera L-Malar?

Erik97an
1

#8 absolut! đŸ˜› hoppas vi fĂ„r reda pĂ„ det! annars Ă„terkommer jag nĂ€r de blivit fullvuxna hehe

molam
0

Nu har jag kollat med hon som Ă€r bĂ€ttre Ă€n mig pĂ„ Malar, och hon sĂ€ger som jag att det 'Ă€r otroligt svĂ„rt att se pĂ„ bild iom att en liten, minimal, men Ă€ndĂ„ Viktigt detalj kan bli osynlig. Men hon sa iaf, att det absolut inte Ă€r en L127, dĂ„ Ă€r L129 mycket MYCKET troligare. Men hon ville inte heller sĂ€ga EXAKT men ja, L129 var Ă€ven hennes gissning 👍

Erik97an
0

Okej! fĂ„r Ă„terkomma nĂ€r de vĂ€xt till sig sĂ„ lĂ€gger jag upp bild hĂ€r igen đŸ™‚

GuUuLd
0

Hur stora Àr de? De ser nÀstan lite för "snygga" ut för att vara L129..

L270 https://www.planetcatfish.com/common/image.php?species=hypancistrus_sp(l270)&image_id=1151

eller kanske L316 https://www.planetcatfish.com/common/image.php?species=hypancistrus_sp(l316)&image_id=3770

Ă€r tvĂ„ andra som det skulle kunna vara. Helt klart Ă€r att det Ă€r en Hypancistrus iaf 🙂

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

molam
0

FenstrĂ„larna (FĂ€rgen) ser Felaktig ut pĂ„ L316 och Ögonen Ă€r annorlunda pĂ„ L270 (Om inte bilderna luras, vilket inte Ă€r omöjligt) Det Ă€r svĂ„rt att identifiera L-malar pĂ„ bilder iom att man kan missa en liten Detalj som kan göra mycket ^^

GuUuLd
0

#13 Jo, jag vet att det Ă€r svĂ„rt framförallt randiga hypancistrusar. Jag brukar identifiera en hel del malar, det Ă€r en av de saker jag tycker Ă€r roligast inom akvaristiken 🙂

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

molam
0

#14 HÄller med dig till hundra procent! =D Men just dessa randiga L-Malar, dom Àr inte det simplaste att Identifiera xD

Erik97an
0

#12 Just nu sÄ Àr de runt 4-6cm stora sÄ de Àr inte alls gamla! hoppas pÄ att jag kan skicka bild sen nÀr de Àr vuxna sÄ man kanske kan se lite tydligare vilken hypancistrus det Àr.

Suck
 detta va ju lite jobbigt haha! đŸ˜‚