Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 629 ggr
Jozze_68
2017-03-25 16:16
0

Ciklider

Hej! Finns det någon Ciklid som skulle passa mina invånare i karet? Skulle gärna vilja ha någon större fisk i karet (förutom Ciklider), vore tacksam för förslag. 280 Liter 4 Kuhliålar 20 Kardinaler 10 Guppy 3 Otocinclus 4 Dvärggurami

Cecilia.S
2017-03-25 17:32
0

Jag tycker att ditt kar verkar vara ganska fullt redan nu. Någon större ciklid skulle inte fungera i ditt kar eftersom att du har så små tetror, eventuellt någon mindre ciklid. Men jag är rädd att ett ytterligare något revirhävdande par kan stöka till i karet, framför allt med dvärgguramisarna.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2017-03-25 18:30
1

41 fiskar på 280 liter är nog ganska fult är jag rädd för. Jag skulle inte rekommendera att du sätter ner nån mer fisk i karet.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Jozze_68
2017-03-25 18:55
2

Ja, jag håller nog med. Kardinalerna och alla Guppys är väldigt små just nu, så det är nog jag som upplever att det ser lite "glest" ut för tillfället. Tack för era svar :-)

molam
2017-03-25 20:54
0

Håller med ovanstående är nog lite fullt Redan och även fast det ser Glest ut nu, så kommer det inte se glest ut förevigt om dom forfarande är små ^^ Alla fiskar växer, tar bara lite tid =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Jozze_68
2017-03-25 21:19
0

Jag är en "återvändare" i akvariesammanhang. Jag slutade för många år sedan och har glömt bort massor tyvärr. Jag ser mig själv som nybörjare igen, men vill nu ta upp det i full skala :-) Just nu är karet på 280 liter i gång, medan mitt andra kar på 540 liter varit igång i 14 dagar & väntar på fisk när värderna är ok :-)

mimåne
2017-03-26 09:54
2

Vad roligt att komma igång med hobbyn igen. Jag måste hålla med om att det nog inte passar sig med någon större ciklid i ditt akvarium, men har du ett 540L på gång så kanske du har möjlighet att ha en ciklid där istället?

Jag vill tipsa om också att ingenting händer med vattenvärdena i det nystartade akvariet innan en fisk flyttar in. När akvarievattnet fått rätt temperatur kan första två-tre fiskarna flytta in. Även om det är samma dag som du startat upp akvariet. Det finns ingen anledning att vänta =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus