min otur fortsätter =(((
så när jag sätter mig vid akvariet med min kopp kaffe ser jag att min albino regnbågshaj ser ut att sitta fast vid en rot uppe i hörnan där jag höll på med bakgrunden efter att den rasade imorse när pumpen kluddade!
snabbt i med handen o puttar ut honom från bakom roten o han är helt loj o har ett synligt blåmärke med en bula på vänstra sidan mellan huvudet o fenan, tillråga på allt tror jag även min red claw sett sin chans o knipsat han lite, jag kunde plocka upp honom med handen så han åkte i ett litet saltbad för desinfection o sen bytte jag vatten o hällde i lite filtermedia som ska verka lugnande o återhämtande enligt etiketten, men hur gör jag nu?
han är synligt skadad men simmar faktiskt runt lite, o är inte helt förlorad, tänkte han får ligga nu i ca 30 min o sen möjligtvis släppa i han i mitt 110 där bara mina äpplen o guldancistrus går, han måste ju få en chans att klara sig känner jag, eller ska jag avliva honom direkt?
usch vad ledsen jag är o så dåligt samvete =((((

Hajar har ju ingen gälpump, så han har antagligen drabbats av syrebrist medan han satt fast. Om han simmar, så kommer han antagligen att hämta sig.
ok, så trots blåmärket o bulan tror du det finns en chans?
han fick i alla fall åka ner i det lilla akvariet så länge där han ju kan få vara ifred, hoppas verkligen han repar sig!
tack!!
Dom och en del andra kallas haj men är ju inte hajar på riktigt.
Jag har följt dina missöden och lider med dig. Oflyt och strul är noll kul! Själv har jag ingen tur vad gäller min hand, som fortsätter bråka och som gör att jag får flytta fram den efterlängtade akvariestarten ytterligare…
(svordom, svordom)
haha ja det är nästan skrattretande, men jg brukar h sån här otur, sen händer det oftast ngt pga oturen som visar sig göra allt mkt bättre än vad det hade varit från början om allt gått bra så jag håller hoppet uppe =)
ja fy skador är aldrig roligt, lider själv av tennisarmbåge som lätt gör sig till känna omjag inte är försiktig, hoppas du blir bättre snart!
Hoppas verkligen han klarar sig! :)
ja jag med! akvariet är mörkt fortfarande o jag ser honm inte, han har i alla fall flyttat sig från framme vid glaset där han var igår kväll, o han ligger inte o flyter vid ytan, dock svåt att se överallt då det är gott om gömställen, men jag hoppas verkligen han bara är mörbultad o behöver en tid att återhämta sig, logiskt sett borde ju svullnad o blåmärke gå ner så småningom även på fiskar förutsatt att inget allvarligt tagit skada, o hans fenor, öga etc såg ju fint ut!
Han verkar vara en riktig kämpe! Håller tummarna för att han fortsätter repa sig.
tack jag med =))
tyvärr överlevde han inte natten =((
Ledsen för det han var ju jättefin!
When life gives you lemons. Make lemonade❤️

🌺
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
#12 Nej, vad tråkigt. Beklagar!
Åh, stackarn. Beklagar. 🌺
Wish i was a little bit stronger 
#17 tråden är 3 år gammal, bara så du vet :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Hahahaha, noll koll. Låg däremot på listan med nya inlägg, därför trodde jag bara att det va nytt. Kolla inte såklart. 🤪
Wish i was a little bit stronger