Vilka arter till ett yngelkar?
Hej, jag har nyss fått yngel och ska då starta upp ett 54 liters kar att ha som yngelhem. Någon som har tips på några fiskar som är (extremt) fredliga och absolut inte slukar ett yngre eller två som kan hålla karet igång medan det inte finns yngel? Gärna mått annat än neontetror och hypofys då jag har mängder av dem. Just nu är det Molly yngel som ska befolka så någon fisk som går ihop med dem hade varit bra. Och en bonusfråga, någon som har koll på någon typ av rolig L-mal som skulle kunna gå i ett 30-liter respektive 50 liters kar livet ut?
Menar självklart inte hypofys utan guppys. (Aoutokorrekt är inte alltid bra)
Det finns nog inte någon fisk som inte skulle knipa ett yngel eller två om det kunde. Gömställen är det enda som gäller.
Ingen L-mal kan gå så smått tyvärr.
Du kan ha snäckor som håller akvariet igång :-) Det finns massvis att välja mellan.
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Jag kan meddela att ska du spara alla mollyyngel så kommer ditt kar vara fullt inom kort ändå. Hahaha. Jag sparar alla yngel jag hittar och kan meddela att mitt 65L kar blev fullt väldigt snabbt. Men dom e ju sååååå söta.
Wish i was a little bit stronger 
räkor och snäckor? :)
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Snäckor och räkor får det bli. Tack allihopa :)