Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1152 ggr
Torreador
1

Whaaaat???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad i all världen är detta? Hittade det idag på undersidan en rot. Alger? Mögel? Det ser ut som små bubblor i??

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
1

Försök till närbild

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
1

Lite närmre. Såg nu att det är ngt i sorickan ovanför också.

Denna kommentar har tagits bort.
Elin16
2

Det är något som rötter utsöndrar när dem är nya. Är inte bra på att förklara, men det är inget farligt :)

Lillyrod
1

Det var min första tanke också att det var slem från roten och helt ofarligt som föregående talare sa men jag tycker inte att det ser ut så när man tittar närmare. Det brukar inte va luftbubblor i slemmet väl? 

Jag vågar inte uttala mej om vad det kan vara.

Elin16
1

Kan vara att syret sätter sig i slemmet och bildar bubblor på det sättet? Ta upp roten och testa skrapa av slemmet

Draken
1

Ser ut som det är slemmet som nya rötterutsöndrar. men törs inte uttala mig om det kan/ska vara luftbubblor i.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Cecilia.S
1

Det kan vara slemmet som nya rötter utsöndrar och det är i så fall helt ofarligt. Jag har dock aldrig haft luftbubblor i slemmet på de rötter som vi har haft.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

mimåne
0

Min första tanke är inte på slem från roten, utan på mögel. Har du posthornssnäckor i akvariet? Ser ut som en äggklase som det inte blivit något av.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Torreador
0

Nope inga snäckor alls. Bara fisk.

mimåne
0

Då är det inte det iallafall =) Förmodligen slem från roten i och med att det även finns lite i springan ovanför.

Medarbetare på akvariefisk ifokus