Hjälp!
Vad hänt i mitt akvarium. igår när jag kom hem var det helt dimmigt i akvariet. nu är det borta men det är små typ hårstrån från växterna och dekorationen. vad kan det vara och alla mina fiskar är uppe på ytan.
Att fiskarna går upp till ytan för att få syre tyder på att något är fel i vattnet. När gjorde du vattenbyte senast och har du kollat nitritvärdet?
igår bytte jag vatten och nitritvärdet vet jag inte vad det äns e.
Köp ett test för att kunna kontrollera ditt vatten. Det behöver alla akvarister ha tycker jag. Hur mycket vatten bytte du igår? Ibland kan det bli lite grumligt i vattnet efter byte, då ger det sig efter några timmar. Dina fiskar däremot mår inte bra om dom e uppe vid ytan. Du behöver skaffa dig ett test för att se vad som kan vara fel.
Wish i was a little bit stronger 
Åk till djuraffären och köp ett DROPPtest för att kolla NITRIT. Stickprov är inte pålitliga. Så snart som möjligt, gärna imorgon. Om dina fiskar har drabbats av nitritförgiftning kan du få en massdöd i karet.
Jag håller med övriga om att någonting inte står rätt till i karet. När startade du upp akvariet? Hur mycket fiskar har du? Hur många liter är det? Hur mycket vatten bytte du igår?
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Är pumpen rätt placerad så att syre kommer ner i vattnet?
Kan något ha blivit på tok när du gjorde vattenbyte igår, jag tänker om det kom ner något skadligt i akvariet med det nya vattnet?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Hur stort är akvariumet och vilka fiskar har du i det ?