Yngel
Hej!
Idag köpte jag mina 5 första fiskar. (Det kommer mer fiskar snart). Men då köpte vi 2 hanar och 3 honor. Där var alla guppys. Och han i djuraffären sa att det var yngel i 1 av honorna. Men jag undrar när kommer dom komma ut?? Är det 9 månader eller 1 månad eller bara 1 vecka eller hur lång tid tar det? Är ju guppys än så länge. Är ju som sagt var nybörjare och startade idag så skriv alla möjliga tips ni har!
//akvarium123
En Guppy är gravid i 4 veckor ungefär. Vet inte direkt vilka tips man kan ge. Fisken får en väldigt fyrkantig fort strax innan hon ska föda. Lycka till med ditt nya kar å fiskar.
Wish i was a little bit stronger 
En Guppy föder var 4:e vecka ca 50 stycken, men om du har möjlighet till att lägga ut en bild skulle det underlätta bedömningen av när hon kommer föda
Det går aldrig att säga exakt när en fisk ska föda. Det beror helt på om honan känner sig trygg eller inte.
Hon är inte särskilt tjock så det dröjer nog några veckor till : )
2,5 vecka
Oj då. Så exakt tror jag inte någon klarar att pricka en guppyfödsel 😃
hahhahh lita på mig lillyrod😎
hade velat se mer från sidan. Ska bli kul å se om Hallonet har rätt. hihihi
#8 Tyvärr. Det är omöjligt att säga.
Spännande å få se vem av er som har rätt 😉
Jag säger ingenting haha. Det går helt enkelt inte om man inte vet när honan ynglade förra gången 😃
Grattis till dina första fiskar! Guppys är underbara fiskar, vackra, fina och aktiva. Men du får räkna med en hel del yngel ;-) Var noggrann med vilka fiskar du väljer att ha med Guppy. Många passar men fler passar inte ihop med Guppy, delvis på grund av deras stora fenor. Du kan köpa in ca 2-3 fiskar till, om några veckor. Vänta gärna en månad. Fyll alltså på karet väldigt långsamt - vänta hellre för länge med nya individer! Om du ökar fiskantalet i akvariet för fort hinner inte en bakteriekultur växa till, vilket innebär att akvariet inte hinner stabilisera sig och kan riskera att få nitrit. Nitrit är dödligt och kan orsaka en massdöd i akvariet, så det vill du undvika :-) Din hona kommer nog att yngla av sig om några veckor. Låt detta ske i karet, i så kallade yngelboxar blir honan lätt onödigt stressad.
Jag rekommenderar starkt att du ska ha dropptester hemma, inte stickprov, för både nitrit och pH. På så sätt kan du hålla koll på dina vattenvärden.
Återigen, grattis!
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk