Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlevandefödare
Läst 1562 ggr
Latch
0

Gravid Silvermolly

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Jag är ny på detta forum. I lördags köpte jag tre silvermolly till mitt akvarium, två honor och en hane. Redan när jag först fick i fiskarna såg jag att en av de var rund om magen. Undra därför om det är någon här som kan se om hon är gravid och i så fall ungefär hur lång tid det är kvar tills hon ska föda. Tack på förhand :))

molam
0

HEj och välkommen hit! =D
JAg tycker inte din Silvermolly ser gravid ut, Molly är i regel Ganska "Tjocka" fiskar och skulle hon  vara Gravid Skulle det isåfall vara precis i början av graviditeten ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Latch
0

Tack så mycket :) Okej då vet jag, får fortsätta att kolla på henne om hon blir tjockare eller behåller sin form. Det som talar emot att hon inte skulle vara gravid är att den andra honan är en mycket smalare men det kansk bara varierar mellan individ? Tack för bra svar:)

love-child
0

Dom kan ju vara lite olika i formen men hon kan mycket väl vara gravid. Isåfall e det ett tag till. Dom är gravida i 4 veckor, men det vet du kanske redan. Du kommer att se om hon är gravid om ett tag. Går nästan inte att ta miste på. Å när det e väldigt nära till förlossning så blir dom nästan fyrkantiga i formen. googla lite så kommer du att hitta bilder på hur dom ser ut. Har du honor och hanar i samma kar så kommer du väldigt snart ha yngel i hela karet. Jag har mollys och dom gör inte annat än å producera små bebisar. Lycka till

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Latch
0

Okej då vet jag, då får jag helt enkelt hålla koll på hennes kroppsform. Vad kul med yngel! Tack så mycket för hjälpen känns skönt att få lite bättre koll :))

mimåne
0

Varmt välkommen till sajten Latch. Så roligt att du har hittat hit =)

Molly förökar sig gärna, har du en hane i akvariet också så finns det en stor chans att du kommer få yngel av dem. Molly ingår i de levandefödande tandkarparna och de kan bli rejält tjocka innan det är dags att föda. Din hona ser ut att vara i fint hull och har en fin rund mage. Hon kan vara dräktig men jag bedömer i så fall att det är tidigt ännu. De kan som sagt bli väldigt tjocka innan det är dags.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Latch
0

Tack så mycket :) Okej så då är chansen ändå ganska liten att hon skulle vara gravid. Jag får helt enkelt se om hon blir tjockare. Tack för hjälpen och kul med ett forum med kunniga medlemmar:))

Elin16
0

Går hon med hanar är hon garanterat gravid, fast det dröjer innan hon kommer att föda

love-child
1

Tror att guppie123 driver med dig/oss. Helt onödigt och gör mig lite förbannad. på  Köpte sina fiskar på horny. Horny=kåt på svenska. Jubel idiot

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Draken
1

#6  Nu är du väl ändå ute och Cyklar Guppie123. Hur i hela friden kan du rekomendera att man skall kissa i akvariumet, det låter helt sjukt i mina öron. Skärp dig eller lämna.

#8 Har mycket svårt att tro att hennes runda mage skall bero på en tumör i magen. Hon är i bra hull, och går hon med hanar så är hon ganska säkert gravid, fast i ett tidligt stadium.

Välkommen till siten förresten, hoppas du kommer trivas med oss :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Latch
0

Precis vad jag tänkte också känns skönt att slippa oroa sig för den utgången. Tack ska du ha Rovfisk känns kul att vara medlem:))

Draken
1

#14 Du skall inte alls oroa dig. Guppie123 är ett nättroll, så bry dig inte om vad han/hon skriver. Svara inte och bli inte ledsen eller upprörd. Det är inget fel på din Molly.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

molam
1

Ts Tumörer på Fiskar syns Tydligt, Speciellt på en vit fisk, Det blir ilskna Röda bulder, och innan det blir en "Buld" ett rosa rött fält, har tumören Spruckit så blir det som ett stort sår, Din fisk mår Prima, och Lyssna på Guppie123 ska du ej.

#6 håll dina "tips" för dig själv så blir det bra ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lillyrod
1

Jag plockade bort de kommentarer som inte var särskilt relevanta i den här tråden. Därför finns det några "konstiga" kommentarer kvar 😉

Latch
1

Okej men då vet jag, känns som sagt skönt att veta att hon mår bra. Tack ska ni ha för allt, snabba svar och framförallt verkar alla väldigt vettiga i denna grupp med undantag för guppie123:))

Cecilia.S
0

Du har redan fått den hjälp som du behöver ser jag. Välkommen hit! :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk