Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettfoder
Läst 1607 ggr
WolfFire93
0

Black worms i akvariet?

Läste just om hur man tar hand om black worms. Är det skadligt för akvariet om jag har blackworms levandes i sanden? Tänker bla. på ett 540l med blästersand, skulle det fungera? Kommer ha kantnålar och de vill ha levande, så om dem kan bo i sanden så hade det ju varit super och naturligt för dem :D Vad tycker ni?? Såhär stod det i slutet av all text :3 "Any worms harvested should be rinsed off before you put them in the tank, and try to avoid feeding too many worms at once to the fish. If you feed more worms than the fish can quickly eat, they may establish themselves in your tank, and there is nothing that ruins a show tank faster, than hundreds of little worms waving at the bottom."

Draken
0

Jag skulle inte vilja ha dem permanent i sanden eller på botten. de kan föröka sig explosionsartat och då blir det nog problem :/

Det finns ju att köpa, både i butik och beställa levandefoder (bl.a Blacworms,Bloodworm,mygglarver etc) och då kommer de i jättepraktiska påsar som man förvarar i en bytta i kylen. Man tar fram en påse när det är dags för matning :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

WolfFire93
0

Har inga butiker i närheten som vill sälja levande, så jag tänkte odla maten själv. På vilket sätt kan det bli problem? Jag har inget emot ifall det kryper maskar i karet ;) bara fiskarna tycket det är okej :) Kommer ha drygt 10 akvarium igång, så att sila ut lite till de andra funkar säker om det blir mycket XD

Draken
1

vad som kan bli problem är att de förökar sig så kopiöst att de tar över akvariumet ;)

Men om du har så många kar, varför inte ha ett med bara Blackworms då ?

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

WolfFire93
0

Jo det var ju tanken från början X3 men väldigt naturligt för fiskarna att kunna jaga lite mat själva ;) Just det akvariet ska se ut som en bäck, så maskar passar ju ;) men blir det mycket så kanske mina kuhlii få flytta in där XD men dem äter kanske rent istället… hehe

Denna kommentar har tagits bort.
Draken
0

På sätt och vis får de ju jaga ändå, eftersom maskarna lever när du släpper ner dem i karet.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis